MILLÎ EGITIM BAKANLIGININ TESKILAT VE GÖREVLERI HAKKINDA
KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME
Karar Sayisi: KHK/652
Millî Egitim Bakanliginin yeniden yapilandirilmasi; 6/4/2011 tarihli ve 6223 sayili Kanunun verdigi yetkiye dayanilarak, Bakanlar Kurulu’nca 25/8/2011 tarihinde kararlastirilmistir.
BIRINCI BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Görevler
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin amaci; Anayasa, 430 sayili Tevhidi Tedrisat Kanunu, 1739 sayili Millî Egitim Temel Kanunu ile kalkinma plan ve programlari dogrultusunda millî egitim hizmetlerini yürütmek üzere, Millî Egitim Bakanliginin kurulus, görev, yetki ve sorumluluklarini düzenlemektir.
Görevler
MADDE 2 – (1) Millî Egitim Bakanliginin görevleri sunlardir:
a) Okul öncesi, ilk ve orta ögretim çagindaki ögrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden gelistiren ve insan haklarina dayali toplum yapisinin ve küresel düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdigi bilgi ve becerilerle donatarak gelecege hazirlayan egitim ve ögretim programlarini tasarlamak, uygulamak, güncellemek; ögretmen ve ögrencilerin egitim ve ögretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.
b) Egitim ve ögretimin her kademesi için ulusal politika ve stratejileri belirlemek, uygulamak, uygulanmasini izlemek ve denetlemek, ortaya çikan yeni hizmet modellerine göre güncelleyerek gelistirmek.
c) Egitim sistemini yeniliklere açik, dinamik, ekonomik ve toplumsal gelisimin gerekleriyle uyumlu biçimde güncel teknik ve modeller isiginda tasarlamak ve gelistirmek.
ç) Egitime erisimi kolaylastiran, her vatandasin egitim firsat ve imkânlarindan esit derecede yararlanabilmesini teminat altina alan politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak, uygulanmasini izlemek ve koordine etmek.
d) Kiz ögrencilerin, özürlülerin ve toplumun özel ilgi bekleyen diger kesimlerinin egitime katilimini yayginlastiracak politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.
e) Özel yetenek sahibi kisilerin bu niteliklerini koruyucu ve gelistirici özel egitim ve ögretim programlarini tasarlamak, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.
f) Yüksekögretim kurumlari disindaki egitim ve ögretim kurumlarini açmak, açilmasina izin vermek ve denetlemek.
g) Yurtdisinda çalisan veya ikamet eden Türk vatandaslarinin egitim ve ögretim alanindaki ihtiyaç ve sorunlarina yönelik çalismalari ilgili kurum ve kuruluslarla isbirligi içinde yürütmek.
g) Yüksekögretim disinda kalan ve diger kurum ve kuruluslarca açilan örgün ve yaygin egitim ve ögretim kurumlarinin denklik derecelerini belirlemek, program ve düzenlemelerini hazirlamak.
h) Türk Silahli Kuvvetlerine bagli ortaögretim kurumlarinin program ve denklik derecelerinin belirlenmesi ile yönetmeliklerinin hazirlanmasinda isbirliginde bulunmak.
i) Yüksekögretimin millî egitim politikasi bütünlügü içinde yürütülmesini saglamak için, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayili Yüksekögretim Kanunu ile Bakanliga verilmis olan görev ve sorumluluklari yerine getirmek.
i) Mevzuatla Bakanliga verilen diger görev ve hizmetleri yapmak.
IKINCI BÖLÜM
Bakanlik Teskilati
Teskilat
MADDE 3 – (1) Bakanlik merkez, tasra ve yurtdisi teskilatindan olusur.
(2) Bakanlik merkez teskilati ekli (I) sayili cetvelde gösterilmistir.
Bakan
MADDE 4 – (1) Bakanlik teskilatinin en üst amiri olan Bakan, Bakanlik icraatindan ve emri altindakilerin faaliyet ve islemlerinden Basbakana karsi sorumlu olup asagidaki görev, yetki ve sorumluluklara sahiptir:
a) Bakanligi, Anayasaya, kanunlara, hükümet programina ve Bakanlar Kurulunca belirlenen politika ve stratejilere uygun olarak yönetmek.
b) Bakanligin görev alanina giren konularda politika ve stratejiler gelistirmek, bunlara uygun olarak yillik amaç ve hedefler olusturmak, performans ölçütleri belirlemek, Bakanlik bütçesini hazirlamak, gerekli kanunî ve idarî düzenleme çalismalarini yapmak, belirlenen stratejiler, amaçlar ve performans ölçütleri dogrultusunda uygulamayi koordine etmek, izlemek ve degerlendirmek.
c) Bakanlik faaliyetlerini ve islemlerini denetlemek, yönetim sistemlerini gözden geçirmek, teskilat yapisi ve yönetim süreçlerinin etkililigini gözetmek ve yönetimin gelistirilmesini saglamak.
ç) Faaliyet alanina giren konularda diger bakanliklar ile kamu kurum ve kuruluslari arasinda isbirligi ve koordinasyonu saglamak.
Müstesar ve Müstesar Yardimcilari
MADDE 5 – (1) Müstesar, Bakandan sonra gelen en üst düzey kamu görevlisi olup Bakanlik hizmetlerini, Bakan adina ve onun emir ve yönlendirmesi dogrultusunda, mevzuat hükümlerine, Bakanligin amaç ve politikalari ile stratejik planina uygun olarak düzenler ve yürütür. Bu amaçla, Bakanlik birimlerine gereken emirleri verir, bunlarin uygulanmasini gözetir ve saglar. Müstesar, bu hizmetlerin yürütülmesinden Bakana karsi sorumludur.
(2) Müstesara yardimci olmak üzere bes Müstesar Yardimcisi görevlendirilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet Birimleri
Hizmet birimleri
MADDE 6 – (1) Bakanligin hizmet birimleri sunlardir:
a) Temel Egitim Genel Müdürlügü.
b) Ortaögretim Genel Müdürlügü.
c) Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügü.
ç) Din Ögretimi Genel Müdürlügü.
d) Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügü.
e) Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügü.
f) Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügü.
g) Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügü.
g) Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü.
h) Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügü.
i) Rehberlik ve Denetim Baskanligi.
i) Strateji Gelistirme Baskanligi.
j) Hukuk Müsavirligi.
k) Insan Kaynaklari Genel Müdürlügü.
l) Destek Hizmetleri Genel Müdürlügü.
m) Bilgi Islem Grup Baskanligi.
n) Insaat ve Emlak Grup Baskanligi.
o) Basin ve Halkla Iliskiler Müsavirligi.
ö) Özel Kalem Müdürlügü.
Temel Egitim Genel Müdürlügü
MADDE 7 – (1) Temel Egitim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Okul öncesi ve ilkögretim okul ve kurumlarinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Okul öncesi ve ilkögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Ilkögretim ögrencilerinin barinma ihtiyaçlarinin giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili is ve islemleri yürütmek.
ç) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Ortaögretim Genel Müdürlügü
MADDE 8 – (1) Ortaögretim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Ortaögretim okul ve kurumlarinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Ortaögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Ortaögrenim ögrencilerinin barinma ihtiyaçlarinin giderilmesi ve maddî yönden desteklenmesi ile ilgili is ve islemleri yürütmek.
ç) Her kademedeki ögrencilere yönelik dernek ve vakiflar ile gerçek ve diger tüzel kisilerce açilacak veya isletilecek yurt, pansiyon ve benzeri kurumlarin açilmasi, devri, nakli ve kapatilmasiyla ilgili esaslari belirlemek ve denetlemek.
d) Yüksekögretim politikasinin, strateji ve amaçlarinin belirlenmesi, gelistirilmesi ve etkili bir sekilde yürütülmesi için gerekli tedbirleri almak.
e) Yüksekögretime giris sistemine iliskin usûl ve esaslarin belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluslarla isbirligi yapmak.
f) 2547 sayili Kanun ile Bakanliga verilmis olan görevleri yerine getirmek.
g) Ülkemizin hizmete ihtiyaç duydugu alanlari belirleyerek yurtdisina yüksekögrenim görmek amaciyla gönderileceklerde aranacak nitelikler, bunlarin sayilari, burs durumlari, yurtdisindaki ögrenim asamalari, ögrenim planlari ve dönüslerinde istihdamlarinin saglanmasi ile ilgili isleri yürütmek ve koordinasyonu saglamak.
g) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügü
MADDE 9 – (1) Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Meslekî ve teknik egitim ve ögretim veren okul ve kurumlarin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Meslekî ve teknik egitim ve ögretim veren okul ve kurumlarin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Egitim-istihdam iliskisini güçlendirecek, meslekî egitimi yayginlastiracak politika ve stratejiler gelistirmek, uygulamak ve uygulanmasini koordine etmek.
ç) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Din Ögretimi Genel Müdürlügü
MADDE 10 – (1) Din Ögretimi Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Imam-hatip liselerinin yönetimine ve ögrencilerinin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Ilkögretim, ortaögretim ve yaygin egitim kurumlarinda din kültürü ve ahlâk egitim ve ögretimine ait programlar ile ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügü
MADDE 11 – (1) Özel Egitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Ilgili bakanliklarla isbirligi içinde, özel egitim siniflari, özel egitim okullari, rehberlik ve arastirma merkezleri, is okullari ve is egitim merkezleri ile ayni seviye ve türdeki benzeri okul ve kurumlarin yönetimine ve ögrencilerin egitim ve ögretimine yönelik politikalar belirlemek ve uygulamak.
b) Ilgili bakanliklarla isbirligi içinde, özel egitim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügü
MADDE 12 – (1) Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Zorunlu egitim disinda, egitim ve ögretimi hayat boyu devam edecek sekilde yayginlastirmak amaciyla politikalar olusturmak, bunlari uygulamak, izlemek ve degerlendirmek.
b) Yaygin egitim ve ögretim ile açik ögretim hizmetlerini yürütmek.
c) Örgün egitim sistemine girmemis, herhangi bir egitim kademesinden ayrilmis veya bitirmis vatandaslara yaygin egitim yoluyla genel veya meslekî ve teknik ögretim alanlarinda egitim ve ögretim vermek.
ç) Yaygin egitim ve ögretim okul ve kurumlarinin egitim ve ögretim programlarini, ders kitaplarini, egitim araç-gereçlerini hazirlamak veya hazirlatmak ve Talim ve Terbiye Kuruluna sunmak.
d) Yaygin özel ögretim kurumlariyla ilgili hizmetleri yürütmek.
e) 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayili Mesleki Egitim Kanununa göre aday çirak, çirak, kalfa ve ustalarin genel ve meslekî egitimlerini saglamak.
f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügü
MADDE 13 – (1) Özel Ögretim Kurumlari Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Bakanligin ilgili birimleriyle isbirligi içinde, yüksekögretim disindaki her kademedeki özel ögretim kurumlarinin açilmasina izin vermek ve bunlari denetlemek.
b) 8/2/2007 tarihli ve 5580 sayili Özel Ögretim Kurumlari Kanunuyla Bakanliga verilen görevleri yerine getirmek.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügü
MADDE 14 – (1) Yenilik ve Egitim Teknolojileri Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Egitim ve ögretimin teknoloji ile desteklenmesine yönelik isleri yürütmek.
b) Egitim ve ögretim faaliyetlerinde bilisim teknolojileri ile bilisim ürünlerinin kullanilmasina yönelik çalismalar yürütmek.
c) Merkezî sistemle yürütülen resmî ve özel yerlestirme, bitirme, karsilastirma sinavlarini planlamak, uygulamak ve degerlendirmek.
ç) Yaygin egitim ve ögretime yönelik olarak bilgi ve iletisim teknolojilerine dayali program, film ve benzeri yayinlari hazirlamak veya hazirlatmak, yayinlamak veya yayinlatmak.
d) Egitim ve ögretimde uygulanan yeni teknoloji ve gelismeleri izlemek ve degerlendirmek.
e) Egitim ve ögretimde teknolojik imkânlarin tüm yurt çapinda etkin ve yaygin biçimde kullanilmasini ve her ögrencinin bilgi teknolojilerinden yararlanmasini saglamak.
f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü
MADDE 15 – (1) Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Ögretmenlerin nitelikleri ve yeterliklerinin belirlenmesi ve gelistirilmesine yönelik politikalari olusturmak, bu amaçla ilgili birim, kurum ve kuruluslarla isbirligi yapmak.
b) Bakanlik ögretmenleri ile talepleri hâlinde özel ögretim kurumlari egitim personeline yönelik olarak; meslek öncesi ve meslek içi egitimi vermek veya verdirmek, gelismeleri için kurslar açmak veya açtirmak, uzmanlik programlari, seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek.
c) Ögretmenlere yönelik olarak verilecek egitime iliskin konularda inceleme ve arastirmalar yapmak.
ç) Görev alanina giren konularda kamu kurum ve kuruluslari, üniversiteler ve sivil toplum kuruluslari ile isbirligi yapmak; bunlarla ortak çalisma, arastirma, egitim programlari düzenlemek, danisma kurullari ve komisyonlar olusturmak.
d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Ögretmenlere verilecek meslek öncesi, meslek içi ve diger egitimlere iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügü
MADDE 16 – (1) Avrupa Birligi ve Dis Iliskiler Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Bakanligin Avrupa Birligi ve diger uluslararasi kuruluslarla ilgili isbirligi çalismalari ile ilgili mevzuat çerçevesinde ikili anlasmalara iliskin is ve islemleri yürütmek.
b) Bakanligin diger birimleri tarafindan yürütülen ve uluslararasi isbirligine dayanan projelerin koordinasyonunu saglamak.
c) 16/12/1960 tarihli ve 168 sayili Yabanci Memleketlerde Türk Asilli ve Yabanci Uyruklu Ögretmenlere Sosyal Yardim Yapilmasi Hakkinda Kanunla Bakanliga verilen görevleri yerine getirmek.
ç) Yabanci hükümet ve kuruluslardan saglanan veya ülkemiz tarafindan yabancilara verilen burslarla, kendi hesabina ögrenim yapmak üzere ülkemize gelen yabanci uyruklu ögrencilere iliskin görev ve hizmetleri yerine getirmek.
d) Yurtdisinda bulunan vatandaslarimizin ve çocuklarinin; öncelikle millî ve kültürel kimliklerini koruyucu, yasadiklari toplumla uyum içinde olmalarini saglayici ve egitim düzeylerini yükseltici önlemler almak, bulunduklari ülkenin egitim imkânlarindan verimli bir sekilde yararlanmalari bakimindan gerekli egitim ve ögretim hizmetlerini yürütmek, yurda dönüslerinde egitim sistemimize uyumlarini saglamak amaciyla gerekli tedbirleri almak.
e) Egitim ve ögretim alaninda ülkemizle dil, tarih veya kültür birligi bulunan ülke ve topluluklar ile diger ülkelerle isbirligine yönelik isleri yürütmek.
f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Rehberlik ve Denetim Baskanligi
MADDE 17 – (1) Rehberlik ve Denetim Baskanliginin görevleri sunlardir:
a) Bakanligin görev alanina giren konularda Bakanlik personeline, Bakanlik okul ve kurumlarina, özel ögretim kurumlarina ve gerçek ve tüzel kisilere rehberlik etmek.
b) Bakanligin görev alanina giren konularda faaliyet gösteren kamu kurum ve kuruluslari, gerçek ve tüzel kisiler ile gönüllü kuruluslara, faaliyetlerinde yol gösterecek plan ve programlar olusturmak ve rehberlik etmek.
c) Bakanlik tarafindan veya Bakanligin denetiminde sunulan hizmetlerin kontrol ve denetimini ilgili birimlerle isbirligi içinde yapmak, süreç ve sonuçlarini mevzuata, önceden belirlenmis amaç ve hedeflere, performans ölçütlerine ve kalite standartlarina göre analiz etmek, karsilastirmak ve ölçmek, kanitlara dayali olarak degerlendirmek, elde edilen sonuçlari rapor hâline getirerek ilgili birimlere ve kisilere iletmek.
ç) Bakanlik teskilati ile Bakanligin denetimi altindaki her türlü kurulusun faaliyet ve islemlerine iliskin olarak, usûlsüzlükleri önleyici, egitici ve rehberlik yaklasimini ön plana çikaran bir anlayisla, Bakanligin görev ve yetkileri çerçevesinde denetim, inceleme ve sorusturmalar yapmak.
d) Bakanlik teskilati ile personelinin idarî, malî ve hukukî islemleri hakkinda denetim, inceleme ve sorusturma yapmak.
e) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Denetime tâbi olan gerçek ve tüzel kisiler, gizli dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildigi takdirde ibraz etmek, para ve para hükmündeki evraki ve ayniyati ilk talep hâlinde göstermek, sayilmasina ve incelenmesine yardimci olmak zorundadir. Millî Egitim Denetçileri, görevleri sirasinda kamu kurum ve kuruluslari ve kamuya yararli dernekler ile gerçek ve tüzel kisilerden gerekli yardim, bilgi, evrak, kayit ve belgeleri istemeye yetkili olup kanunî engel bulunmadikça bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
Strateji Gelistirme Baskanligi
MADDE 18 – (1) Strateji Gelistirme Baskanliginin görevleri sunlardir:
a) 5018 sayili Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayili Kanunun 15 inci maddesi ve diger mevzuatla strateji gelistirme ve malî hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
b) Bakanlik hizmet birimleri, tasra teskilati ile okul ve kurumlar için performans ölçütlerinin olusturulmasina yönelik çalismalar yapmak.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Hukuk Müsavirligi
MADDE 19 – (1) Hukuk Müsavirliginin görevleri sunlardir:
a) Bakanligin taraf oldugu adlî ve idarî davalarda, tahkim yargilamasinda ve icra islemlerinde Bakanligi temsil etmek, dava ve icra islemlerini takip etmek, anlasmazliklari önleyici hukukî tedbirleri zamaninda almak.
b) Bakanlik hizmet ve faaliyetleriyle ilgili olarak diger kamu kurum ve kuruluslari tarafindan hazirlanan mevzuat taslaklarini, Bakanlik birimleri tarafindan düzenlenecek her türlü mevzuat, sözlesme ve sartname taslaklarini, Bakanlik ile üçüncü kisiler arasinda çikan her türlü uyusmazliga iliskin isleri ve Bakanlik birimlerince sorulacak diger isleri inceleyip hukukî mütalaasini bildirmek.
c) Bakanlikça hizmet satin alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takiplerini izlemek, koordine etmek ve denetlemek.
ç) Bakanligin amaçlarini daha iyi gerçeklestirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalismalarini temin etmek amaciyla gerekli hukukî teklifleri hazirlayip Bakana sunmak.
d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Birinci fikrada belirtilen her türlü dava ve takip isleri ile diger görevler, Bakanligin Hukuk Müsavirleri ve Avukatlari araciligiyla yerine getirilir. Gerekli hâllerde dava ve takip isleri Hazine Avukatlari araciligiyla veya ihtiyaç duyulmasi hâlinde Bakanlikça belirlenecek usûl ve esaslar çerçevesinde 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayili Kamu Ihale Kanununun 22 nci maddesinde öngörülen dogrudan temin usûlü ile avukatlar veya avukatlik ortakliklari ile yapilacak avukatlik sözlesmeleri yoluyla yürütülür.
(3) Davalarda temsil yetkisi bulunan Hukuk Müsavirleri ve Avukatlarin bir listesi Bakanlikça ilgili Cumhuriyet bassavciligi ve bölge idare mahkemesi baskanliklarina verilir. Bu listelerin birer nüshasi, Cumhuriyet bassavciligi tarafindan adlî yargi çevresinde, bölge idare mahkemesi tarafindan idarî yargi çevresinde bulunan mahkemelere gönderilir. Yüksek mahkemeler ve bölge adliye mahkemesindeki durusmalarda temsil yetkisini kullanacaklarin isimleri ilgili mahkemelerin bassavciliklarina veya baskanliklarina bildirilir. Listede isimleri yer alan Hukuk Müsavirleri ve Avukatlar, baroya kayit ve vekâletname ibrazi gerekmeksizin temsil yetkilerini kullanirlar. Temsil yetkisi sona erenlerin isimleri anilan mercilere derhal bildirilir.
(4) Bakanlik lehine sonuçlanan dava ve icra takipleri nedeniyle hükme baglanarak karsi taraftan tahsil edilen vekâlet ücretlerinin Avukatlara dagitimi hakkinda, 2/2/1929 tarihli ve 1389 sayili Devlet Davalarini Intaç Eden Avukat ve Saireye Verilecek Ücreti Vekâlet Hakkinda Kanun hükümleri kiyas yoluyla uygulanir.
Insan Kaynaklari Genel Müdürlügü
MADDE 20 – (1) Insan Kaynaklari Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Bakanligin insan gücü politikasi ve planlamasi ile insan kaynaklari sisteminin gelistirilmesi konusunda çalismalar yapmak ve tekliflerde bulunmak.
b) Bakanlik personelinin atama, nakil, terfi, emeklilik ve benzeri özlük islemlerini yürütmek.
c) Bakanligin ögretmenler disindaki personeli için egitim planini hazirlamak, uygulamak ve degerlendirmek.
ç) Egitim faaliyetleri ile ilgili dokümantasyon, yayim ve arsiv hizmetlerini yürütmek.
d) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Destek Hizmetleri Genel Müdürlügü
MADDE 21 – (1) Destek Hizmetleri Genel Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) 5018 sayili Kanun hükümleri çerçevesinde, kiralama ve satin alma islerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydinlatma, isinma, onarim, tasima ve benzeri hizmetleri yapmak veya yaptirmak.
b) Bakanligin tasinir ve tasinmazlarina iliskin islemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek.
c) Genel evrak ve arsiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
ç) Bakanlik sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve yürütmek.
d) Ders kitaplarini, kaynak ve yardimci egitim dokümanlarini, ders ve laboratuvar araç ve gereçleri ile basili egitim malzemelerini, makine, teçhizat ve donatim ihtiyaçlarini temin etmek.
e) Bakanliga bagli döner sermaye isletmeleri ile ilgili isleri yürütmek.
f) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Bilgi Islem Grup Baskanligi
MADDE 22 – (1) Bilgi Islem Grup Baskanliginin görevleri sunlardir:
a) Bakanlik projelerinin Bakanlik bilisim altyapisina uygun olarak tasarlanmasini ve uygulanmasini saglamak, teknolojik gelismeleri takip etmek, bilgi güvenligi ve güvenilirligi konusunun gerektirdigi önlemleri almak, politikalari ve ilkeleri belirlemek, kamu bilisim standartlarina uygun çözümler üretmek.
b) Bakanlik birimleri ile tasra teskilatinin bilgi islem ve otomasyon ihtiyacini karsilamak ve isletimini saglamak, Bakanligin bilgi islem hizmetlerini yürütmek.
c) Bakanligin internet sayfalari, elektronik imza ve elektronik belge uygulamalari ile ilgili teknik çalismalari yapmak.
ç) Bakanlik hizmetleriyle ilgili bilgileri toplamak ve ilgili birimlerle isbirligi içinde veri tabanlari olusturmak.
d) Bakanligin mevcut bilisim altyapisinin kurulumu, bakimi, ikmali, gelistirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili isleri yürütmek, haberlesme güvenligini saglamak ve bu konularda görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelismelere paralel olarak düzenli sekilde hizmet içi egitim almalarini saglamak.
e) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Insaat ve Emlak Grup Baskanligi
MADDE 23 – (1) Insaat ve Emlak Grup Baskanliginin görevleri sunlardir:
a) Okul ve kurum binalari dâhil, tasinmazlara iliskin her türlü satim, yapma, yaptirma, bakim, onarim ve tadilat islerini; bunlara ait kontrol, koordinasyon ve mimari proje çalismalarini yürütmek.
b) Kamulastirma islemlerini yürütmek.
c) Bakanliga ait arsa, bina ve tesisleri, ilgili birimlerle koordine ederek, imar durumu ve uygunlugu yönünden incelemek, ihtiyaçlarini tespit etmek ve programlamak.
ç) Bakanligin ihtiyaç duydugu her türlü tesis ve hizmet binalari ile ihtiyaç duyulan okul ve egitim yerleskesi, sosyal donati gibi egitim tesislerini, Hazinenin mülkiyetinde bulunan arazi, arsa ve binalarin gerçek bedeli üzerinden devri karsiliginda ve/veya bedeli Bakanlik bütçesinin ilgili tertiplerine bu amaçla konulan ödeneklerden veya döner sermaye gelirlerinden karsilanmak üzere, kiralamak, satin almak, yapmak, yaptirmak veya düzenlenen protokoller çerçevesinde Toplu Konut Idaresi Baskanligina veya insaat isleri ile ilgili arastirma, proje, taahhüt, finansman ve yapim islemleri konusunda görevli ve yetkili kamu tüzel kisiligine sahip diger kamu kurum ve kuruluslarina dogrudan yaptirmak ve bu amaçla yapilacak is ve islemleri yürütmek.
d) Okul ve egitim yerleskesi gibi egitim tesislerinin okul ve egitim tesisi olarak kullanilmak kaydiyla gerçek kisilere veya özel hukuk tüzel kisilerine kiralanmasina iliskin isleri yürütmek.
e) Bakanlik tasinmaz ve demirbaslarini sigortalatmak, kiraya vermek, isletmek, kamu kurumlari arasinda tasinmaz ve aynî hak devri ile Bakanliga yapilacak tasinmaz bagis islemlerinin yürütülmesinde mevzuata yönelik degerlendirmeleri, teknik-ekonomik etütleri ve rantabilite hesaplarini yapmak, izlemek, her asamada takip etmek ve yürütmek.
f) Bakanlik demirbaslarinin bakim ve onarim islerini yürütmek.
g) Bakanliga ait sosyal tesislerle ilgili isleri yürütmek.
g) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
(2) Bakanlik, kamu kurum ve kuruluslarina ait veya tahsisli tasinmazlarin kendisine tahsisini veya devrini talep edebilir veya kullanim protokolleri yapabilir. Bu protokoller ile olusan yükümlülüklerini Toplu Konut Idaresi Baskanligina veya insaat isleri ile ilgili arastirma, proje, taahhüt, finansman ve yapim islemleri konusunda görevli ve yetkili kamu tüzel kisiligine sahip diger kurum ve kuruluslara yaptirabilir.
(3) a) Yapilmasinin gerekli olduguna Bakanlik tarafindan karar verilen egitim ögretim tesisleri, Bakanlik tarafindan verilecek ön proje ve belirlenecek temel standartlar çerçevesinde, kendisine veya Hazineye ait tasinmazlar üzerinde ihale ile belirlenecek gerçek veya özel hukuk tüzel kisilerine kirkdokuz yili geçmemek sartiyla belirli süre ve bedel üzerinden kiralama karsiligi yaptirilabilir.
b) Bu amaçla Maliye Bakanliginca, gerçek veya özel hukuk tüzel kisilerine Hazineye ait tasinmazlar bedelsiz devredilebilir. Bu tasinmazlarin sözlesme süresince amaci disinda kullanilamayacagina, Maliye ve Millî Egitim Bakanliklarindan izin alinmaksizin devredilemeyecegine dair tapu kütügüne serh konulur.
c) Kira bedeli ve kiralama süresinin tespitinde; tasinmazin gerçek veya özel hukuk tüzel kisilerine ait olup olmadigi, bedelsiz Hazine tasinmazi devredilip devredilmedigi, yatirimin maliyeti, egitim ögretim donaniminin bu kisiler tarafindan saglanip saglanmayacagi, kiralama konusu tasinmaz ve üzerindeki egitim ögretim tesislerinde egitim ögretim hizmetleri disindaki hizmetlerin ve alanlarin isletilmesinin kiralayana verilip verilmeyecegi hususlari dikkate alinir.
(4) Bakanligin kullaniminda bulunan egitim ögretim tesislerinin, öngörülecek proje ve belirlenecek esaslar dogrultusunda yenilenmesi; tesislerdeki egitim ögretim hizmet alanlari disindaki hizmet ve alanlarin isletilmesi karsiliginda, sözlesmeyle gerçek veya özel hukuk tüzel kisilerine yaptirilabilir.
(5) Birinci fikra hariç bu maddeye göre yapilacak is ve islemler, 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayili Devlet Ihale Kanunu ile 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayili Kamu Ihale Kanununa tâbi degildir.
(6) Birinci fikra hariç bu maddenin uygulanmasina iliskin usûl ve esaslar ile ihale yöntemi; gerçek veya özel hukuk tüzel kisilerinde aranilacak nitelikler, sözlesmelerin kapsami ve konuya iliskin diger hususlar, Bakanlik, Kalkinma Bakanligi, Maliye Bakanligi ve Hazine Müstesarliginca müstereken hazirlanarak Bakanlar Kurulu karari ile yürürlüge konulan yönetmelikle düzenlenir.
Basin ve Halkla Iliskiler Müsavirligi
MADDE 24 – (1) Basin ve Halkla Iliskiler Müsavirliginin görevleri sunlardir:
a) Bakanligin basin ve halkla iliskilerle ilgili faaliyetlerini planlamak ve bu faaliyetlerin belirlenecek usûl ve esaslara göre yürütülmesini saglamak.
b) 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayili Bilgi Edinme Hakki Kanununa göre yapilacak bilgi edinme basvurularini etkin, süratli ve dogru bir sekilde sonuçlandirmak üzere gerekli tedbirleri almak.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Özel Kalem Müdürlügü
MADDE 25 – (1) Özel Kalem Müdürlügünün görevleri sunlardir:
a) Bakanin çalisma programini düzenlemek.
b) Bakanin resmî ve özel yazismalarini, protokol ve tören islerini düzenlemek ve yürütmek.
c) Bakan tarafindan verilen benzeri görevleri yapmak.
Bakanlik Müsavirleri
MADDE 26 – (1) Bakanlikta, özel önem ve öncelik tasiyan konularda Bakana yardimci olmak üzere otuz Bakanlik Müsaviri atanabilir.
Ortak görevler
MADDE 27 – (1) Temel Egitim Genel Müdürlügü, Ortaögretim Genel Müdürlügü, Meslekî ve Teknik Egitim Genel Müdürlügü, Din Ögretimi Genel Müdürlügü ve Hayat Boyu Ögrenme Genel Müdürlügü, sorumluluk alanlariyla ilgili konularda asagidaki görevleri de yerine getirirler:
a) Egitim ve ögretime iliskin hedef, politika ve standartlar belirlemek.
b) Egitim ve ögretimi etkileyen faktörleri tespit etmek, toplum ve sektör bazinda ihtiyaç ve beklentileri karsilamak üzere arastirma ve gelistirme faaliyetleri yapmak.
c) Ögrencilerin, plan ve programlarda tespit edilen amaçlar dogrultusunda yöneltme ve gelistirilmelerine iliskin rehberlik çalismalari yapmak.
ç) Ögretim programlari, ders kitaplari, ögretmen kilavuz kitaplari ile diger ders araç ve gereçlerine yönelik arastirmalar yapmak, gelistirilmelerine katki saglayici çalismalar yapmak ve ilgili birimlere sunmak.
d) Özel egitim, rehberlik ve psikolojik danisma hizmetlerini yürütmek.
e) Okul, ilçe, il ve ülke düzeyinde yapilan egitim, ögretim ve yönetim hizmetleri ile ilgili ölçme ve degerlendirme sonuçlarini degerlendirmek.
f) Egitim ve ögretim sürecine diger kurum, kurulus ve bireylerin katilimini saglamak.
g) Egitim ihtiyaçlarini karsilamak üzere, egitim bina ve tesisleri ile egitim araç ve gereçlerinin planlanmasi, projelendirilmesi ve üretilmesinde ilgili birimlerle isbirligi yapmak.
g) Egitim ve ögretim kurumlarinin ögretime açilmasi ve kapatilmasina iliskin usûl ve esaslari belirlemek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi ve Millî Egitim Sûrasi
Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi
MADDE 28 – (1) Talim ve Terbiye Kurulu Baskanligi, Bakanligin bilimsel danisma ve karar organidir.
(2) Kurul, egitim sisteminin tüm kademelerini temsil edecek nitelikte bir Baskan ile on üyeden olusur. Kurul Baskan ve üyeleri dört yillik süreyle atanir. Bu süre her defasinda bir yil olmak üzere en fazla üç defa uzatilabilir. Kurul Baskani ve üyeleri, en az dört yillik egitim veren yüksekögretim kurumlarindan mezun olmus, egitim alaninda yaptigi çalisma ve yayinlarla temayüz etmis;
a) Egitim ile ilgili alanlarda ögretim üyeleri,
b) En az on yil süreyle ögretmenlik veya okul yöneticiligi yapmis olanlar,
c) Kamu görevlileri,
arasindan seçilir.
(3) Hizmet birimlerinin amirleri oy kullanmamak sartiyla, kendi birimlerini ilgilendiren konularin görüsülmesi sirasinda Kurula katilir.
(4) Kurul kararlari, Bakan onayi ile yürürlüge girer.
(5) Talim ve Terbiye Kurulu Baskanliginin çalisma usûl ve esaslari, Baskan ve üyelerin diger nitelikleri, görev, yetki ve sorumluluklari ile diger hususlar yönetmelikle düzenlenir.
(6) Talim ve Terbiye Kurulu, evrensel deger ve standartlari gözönünde bulundurarak, kalite, esitlik ve etkililik ilkeleri ile millî ve toplumsal degerlere dayali bir egitim sistemi olusturmak amaciyla asagidaki görevleri yerine getirir:
a) Egitim sistemini, egitim ve ögretim plan ve programlarini, ders kitaplarini hazirlatmak, hazirlananlari incelemek veya inceletmek, arastirmak, gelistirmek ve uygulama kararlarini Bakan onayina sunmak.
b) Bakanlik birimlerince hazirlanan egitim ve ögretim programlari, ders kitaplari, yardimci kitaplar ile ögretmen kilavuz kitaplarini incelemek, inceletmek ve nihaî seklini vererek Bakanin onayina sunmak.
c) Yurtdisi egitim ve ögretim kurumlarindan alinmis, ilkögretim ve ortaögretim diploma ve ögrenim belgelerinin derece ve denkliklerine iliskin ilke kararlarini Bakanin onayina sunmak.
ç) Egitim ve ögretimle ilgili konularda Bakanligin diger birimleri tarafindan olusturulacak politika ve stratejilerin belirlenmesinde isbirligi yapmak.
d) Millî Egitim Sûrasinin sekreterya hizmetlerini yürütmek.
Millî Egitim Sûrasi
MADDE 29 – (1) Millî Egitim Sûrasi, Bakanligin en yüksek danisma kuruludur. Egitim ve ögretim ile ilgili gerekli görülen konulari tetkik etmek ve tavsiye niteliginde kararlar almakla görevlidir.
(2) Sûranin olusumu ile çalisma usûl ve esaslari yönetmelikle belirlenir.
BESINCI BÖLÜM
Tasra ve Yurtdisi Teskilati ile Çalisma Gruplari
Tasra teskilati
MADDE 30 – (1) Bakanlik, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde tasra teskilati kurmaya yetkilidir.
(2) Her ilde ve ilçede bir millî egitim müdürlügü kurulur. Ilçe millî egitim müdürlükleri, görev ve hizmetleri yürütürken il millî egitim müdürlüklerine karsi da sorumludur. Il ve ilçelerin sosyal ve ekonomik gelisme durumlari, nüfuslari ve ögrenci sayilari göz önünde bulundurularak, bu müdürlükler farkli tip ve statülerde kurulabilir ve bunlara farkli yetkiler verilebilir. Is durumuna ve ihtiyaca göre millî egitim müdürlüklerine bagli olarak ayri il ve ilçe birimleri de kurulabilir.
(3) Il millî egitim müdürlükleri bünyesinde, millî egitim müdürüne bagli olarak Egitim Denetmenleri Baskanligi olusturulur.
Yurtdisi teskilati
MADDE 31 – (1) Bakanlik, 13/12/1983 tarihli ve 189 sayili Kamu Kurum ve Kuruluslarinin Yurtdisi Teskilati Hakkinda Kanun Hükmünde Kararname esaslarina uygun olarak yurtdisi teskilati kurmaya yetkilidir.
Çalisma gruplari
MADDE 32 – (1) Bakanlik görev alanina giren konularla ilgili olarak çalismalarda bulunmak üzere diger bakanliklar, kamu kurum ve kuruluslari, sivil toplum kuruluslari, özel sektör temsilcileri ve konu ile ilgili uzmanlarin katilimiyla geçici çalisma gruplari olusturabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Sorumluluk ve Yetkiler
Yöneticilerin sorumluluklari
MADDE 33 – (1) Bakanligin her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarina uygun olarak yürütmekten üst kademelere karsi sorumludur.
Yetki devri
MADDE 34 – (1) Bakan, Müstesar ve her kademedeki Bakanlik yöneticileri, sinirlarini açikça belirtmek ve yazili olmak kaydiyla, yetkilerinden bir kismini alt kademelere devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.
Koordinasyon ve isbirligi
MADDE 35 – (1) Bakanlik, hizmet ve görevleriyle ilgili konularda, diger bakanliklarin ve kamu kurum ve kuruluslarinin uyacaklari esaslari mevzuata uygun olarak belirlemekle, kaynak israfini önleyecek ve koordinasyonu saglayacak tedbirleri almakla görevli ve yetkilidir.
(2) Bakanlik, diger bakanliklarin hizmet alanina giren konulara iliskin faaliyetlerinde, ilgili bakanliklara danismak ve gerekli isbirligi ve koordinasyonu saglamaktan sorumludur.
(3) Bakanlik, hizmet alanina giren konularda mahallî idarelerle koordinasyonu saglar.
Düzenleme yetkisi
MADDE 36 – (1) Bakanlik görev, yetki ve sorumluluk alanina giren ve önceden kanunla düzenlenmis konularda idarî düzenlemeler yapabilir.
YEDINCI BÖLÜM
Personele Iliskin Hükümler
Atama
MADDE 37 – (1) 23/4/1981 tarihli ve 2451 sayili Bakanliklar ve Bagli Kuruluslarda Atama Usulüne Iliskin Kanunun eki cetvellerde sayilanlar disinda kalan memurlarin atamalari Bakan tarafindan yapilir.
(2) Bakan, gerekli gördügü hâllerde atama yetkisini merkez teskilatinda alt kademelere, illerde valilere devredebilir.
(3) Ögretmenlerin Bakanlikça belirlenen hizmet bölge veya alanlarinda en az üç egitim ögretim yili görev yapmasi esastir. Bunlarin yer degistirme suretiyle atamalari her yil yapilan atama plan ve programlari çerçevesinde egitim ögretim faaliyetlerini etkilemeyecek sekilde sonuçlandirilir. Bakanlikça belirlenen özür gruplarina bagli yer degistirmeler ise yaz tatillerinde yapilir.
(4) Ögretmenlerin yer degistirme suretiyle atamalarinda uyulacak temel ilkeler, özür gruplari, hizmet bölgeleri ve alanlari, hizmet puani ve diger hususlara iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
(5) Özüre dayali yer degistirme istekleri hizmet puani siralamasindaki yetersizlik sonucu yerine getirilemeyenlere, 657 sayili Devlet Memurlari Kanununun 72 nci maddesi kapsamina girenlerin haklari sakli kalmak kaydiyla, istekleri hâlinde istekte bulunduklari yere atanmaya hak kazanincaya kadar, ayliksiz izin verilebilir. Bu sekilde ayliksiz izin verilen ögretmenler, bagli bulunduklari il millî egitim müdürlüklerine bu amaçla tahsis edilmis bulunan bos ögretmen kadrolarina ayliksiz izinli olmak sartiyla atanir. Bunlarin atandiklari bu kadrolar ayliksiz izin süresiyle sinirli olarak sakli tutulur. Ancak, ayliksiz izne ayrilan ögretmenler, üçüncü yil sonuna kadar istedikleri yere atamalarinin yapilamamasi hâlinde durumlarina uygun bos ögretmen kadrolarina öncelikle atanirlar.
(6) Ögretmenlerin atamalari Bakanlikça il/ilçe emrine veya dogrudan egitim kurumuna yapilir. Bakanlikça il/ilçe emrine atama yapilmasi hâlinde, ögretmenlerin atandiklari ildeki görev yerleri, hizmet puanlari ve yeterlikleri dikkate alinarak il millî egitim müdürünün teklifine göre valilerce belirlenir.
(7) Il millî egitim müdürü, ilçe millî egitim müdürü, okul ve kurum müdürü olarak görev yapanlarin yer degistirmeleri, hizmet süreleri, performans ve yeterlikleri dikkate alinarak bölge hizmeti ve rotasyon esasina göre yapilir. Bunlarin yer degistirmelerine iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle belirlenir.
(8) Okul ve kurum müdürleri; yazili ve/veya sözlü olarak yapilacak okul veya kurum müdürlügü sinavinda basarili olmak kaydiyla, hizmet süreleri, performans ve yeterlikleri dikkate alinarak il millî egitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafindan atanir. Bu fikranin uygulanmasina iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
Kadrolar
MADDE 38 – (1) Kadrolarin tespiti, ihdasi, kullanimi ve iptali ile kadrolara iliskin diger hususlar, 190 sayili Genel Kadro ve Usulü Hakkinda Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre düzenlenir.
(2) Bakanliga tahsis edilmis bulunan serbest kadrolar; Maliye Bakanligi ve Devlet Personel Baskanliginin görüsü alinarak Bakanlik tarafindan hazirlanan yönetmelikte belirlenen norm kadro sayilarina uygun olarak ögretmen kadrolari disindaki kadrolar merkez ve tasra birimlerine, ögretmen kadrolari ise branslar esas alinarak okul ve kurumlara dagitilir. Dagitim cetvellerinin vizesine iliskin usûl ve esaslar yönetmelikte düzenlenir. Il millî egitim müdürlüklerine, 37 nci madde çerçevesinde ayliksiz izne ayrilma talebinde bulunan ögretmenlerin izin verilmeden önce atamalarinda kullanilmak amaciyla yeterli sayida bos ögretmen kadrosu tahsis edilir. Kapatilan veya norm kadro sayisi azalan okul ve kurumlarin ihtiyaç fazlasi bos ögretmen kadrolari il millî egitim müdürlüklerine aktarilir.
Ögretmenlerin emekliligi
MADDE 39 – (1) Ögretmenlerin emeklilik islemleri Haziran ve Temmuz aylari içinde yapilir. Bu aylar disinda emeklilik islemi yapilabilmesi, görev yapilan il sinirlari içinde emeklilik talebinde bulunan personelin sinif ve bransinda ögretmen fazlasinin bulunmasi ve islemin Bakanlikça uygun görülmesine baglidir.
Uzman ve Denetçi istihdami
MADDE 40 – (1) Bakanlik merkez teskilatinda; Millî Egitim Uzmanlari ve Uzman Yardimcilari ile Millî Egitim Denetçileri ve Denetçi Yardimcilari istihdam edilir.
(2) Uzman Yardimciligi ve Denetçi Yardimciligina atanabilmek için 657 sayili Devlet Memurlari Kanununun 48 inci maddesinde sayilan genel sartlara ek olarak asagidaki sartlar aranir:
a) En az dört yillik lisans egitimi veren egitim, fen-edebiyat, hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler, iktisat, isletme fakülteleri ile hizmet birimlerinin görev alanina giren ve yönetmelikle belirlenen yüksekögretim kurumlarindan veya bunlara denkligi Yüksekögretim Kurulu tarafindan kabul edilen yurtiçindeki veya yurtdisindaki yüksekögretim kurumlarindan mezun olmak.
b) Yapilacak yarisma sinavinda basarili olmak.
(3) Uzman Yardimciligi ve Denetçi Yardimciligina atananlar, en az üç yil fiilen çalismak ve istihdam edildikleri birimlerce belirlenecek konularda hazirlayacaklari tezin olusturulacak tez jürisi tarafindan kabul edilmesi kaydiyla, yapilacak yeterlik sinavina girmeye hak kazanirlar. Süresi içinde tezlerini sunmayan veya tezleri kabul edilmeyenlere tezlerini sunmalari veya yeni bir tez hazirlamalari için alti ayi asmamak üzere ilâve süre verilir. Yeterlik sinavinda basarili olanlarin Millî Egitim Uzmani ve Millî Egitim Denetçisi kadrolarina atanabilmeleri, Kamu Personeli Yabanci Dil Bilgisi Seviye Tespit Sinavindan asgarî (C) düzeyinde veya dil yeterligi bakimindan buna denkligi kabul edilen ve uluslararasi geçerliligi bulunan baska bir belgeye yeterlik sinavindan itibaren en geç iki yil içinde sahip olma sartina baglidir. Sinavda basarili olamayanlara veya sinava girmeye hak kazandigi hâlde geçerli mazereti olmaksizin sinav hakkini kullanmayanlara, bir yil içinde ikinci kez sinav hakki verilir. Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazirladiklari tezleri de kabul edilmeyenler, ikinci sinavda da basari gösteremeyen veya sinav hakkini kullanmayanlar ile süresi içinde yabanci dil yeterligi sartini yerine getirmeyenler Uzman Yardimcisi ve Denetçi Yardimcisi unvanini kaybeder ve Bakanlikta durumlarina uygun baska kadrolara atanirlar.
(4) Uzman Yardimcilari ve Denetçi Yardimcilarinin meslege alinmalari, yetistirilmeleri, yarisma sinavi, tez hazirlama ve yeterlik sinavi ile diger hususlar yönetmelikle düzenlenir.
Il Egitim Denetmenleri
MADDE 41 – (1) Il millî egitim müdürlükleri bünyesinde olusturulan Egitim Denetmenleri Baskanliginda Il Egitim Denetmenleri ve Il Egitim Denetmen Yardimcilari istihdam edilir. Il egitim denetmen yardimcilari, en az dört yillik yüksek ögrenimi ve ögretmenlikte sekiz yil ve daha fazla hizmeti bulunan ögretmenler arasindan yarisma sinavi ile meslege alinirlar. Bu görevde üç yillik yetisme dönemini takiben yapilacak yeterlik sinavinda basarili olanlar il egitim denetmeni kadrolarina atanir.
(2) Il egitim denetmenleri ve denetmen yardimcilarinin alanlarinda uzmanlasmalari için gerekli tedbirler alinir. Il egitim denetmenlerinin, her hizmet bölgesinde iki yildan az olmamak üzere Bakanlikça belirlenecek süreler kadar çalismalari esastir.
(3) Il egitim denetmenleri ve denetmen yardimcilari, ildeki her derece ve türdeki örgün ve yaygin egitim kurumlari ile il ve ilçe millî egitim müdürlüklerinin rehberlik, isbasinda yetistirme, denetim, degerlendirme, inceleme, arastirma ve sorusturma hizmetlerini yürütür.
(4) Hizmet bölgelerinin olusturulmasi ve bu bölgelerdeki çalisma süreleri; Egitim Denetmenleri Baskanliginin görev, yetki ve sorumluluklari ile çalismalari; il egitim denetmenleri ve denetmen yardimcilarinin nitelikleri, sinav ve yetisme sekilleri, atanmalari, görev, yetki ve sorumluluklari ile çalisma ve yer degistirmelerine iliskin usûl ve esaslar yönetmelikle düzenlenir.
(5) Denetime tâbi olan gerçek ve tüzel kisiler, gizli dahi olsa bütün belge, defter ve bilgileri talep edildigi takdirde ibraz etmek, para ve para hükmündeki evraki ve ayniyati ilk talep hâlinde göstermek, sayilmasina ve incelenmesine yardimci olmak zorundadir. Il egitim denetmenleri, görevleri sirasinda kamu kurum ve kuruluslari ve kamuya yararli dernekler ile gerçek ve tüzel kisilerden gerekli yardim, bilgi, evrak, kayit ve belgeleri istemeye yetkili olup kanunî engel bulunmadikça bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
Sözlesmeli personel ve ek ödeme
MADDE 42 – (1) Bakanlik merkez teskilatinda; Müstesar, Müstesar Yardimcisi, Talim ve Terbiye Kurulu Baskan ve Üyesi, Genel Müdür, Rehberlik ve Denetim Baskani, Strateji Gelistirme Baskani, Bakanlik Müsaviri, I. Hukuk Müsaviri, Grup Baskani, Basin ve Halkla Iliskiler Müsaviri, Özel Kalem Müdürü, Millî Egitim Uzmani, Hukuk Müsaviri ve Millî Egitim Uzman Yardimcisi kadrolarina atananlar, kadrolari karsilik gösterilmek suretiyle, 657 sayili Kanun ve diger kanunlarin sözlesmeli personel çalistirilmasi hakkindaki hükümlerine bagli olmaksizin sözlesmeli olarak çalistirilabilir. Bu sekilde çalistirilacak personele, bu Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (II) sayili cetvelde unvanlar itibariyla yer alan taban ve tavan ücretleri arasinda kalmak üzere, Bakanin onayi ile belirlenecek tutarda aylik brüt sözlesme ücreti ödenir. Söz konusu personele çalistiklari günlerle orantili olarak, hastalik ve yillik izinler dâhil, Ocak, Nisan, Temmuz ve Ekim aylarinda birer aylik sözlesme ücreti tutarinda ikramiye ödenir. Bunlardan üstün gayret ve çalismalari sonucunda emsallerine göre basarili çalismalar yaptiklari tespit edilenlere, Bakanin onayi ile Haziran ve Aralik aylarinda birer aylik sözlesme ücreti tutarina kadar tesvik ikramiyesi ödenebilir. Bu fikranin uygulanmasina iliskin usûl ve esaslar ile bu fikra kapsamindaki personele yapilacak diger ödemeler Bakanlar Kurulunca belirlenir.
(2) Birinci fikrada belirtilen kadrolarda fiilen çalisanlar ile Millî Egitim Basdenetçileri, Denetçileri ve Denetçi Yardimcilarina, 657 sayili Kanunda belirtilen en yüksek Devlet memuru ayliginin (ek gösterge dâhil);
a) 9 ila 7 nci derecelerden aylik alanlara % 25’ini,
b) 6 ila 4 üncü derecelerden aylik alanlara % 30’unu,
c) 3 ila 1 inci derecelerden aylik alanlara % 35’ini,
geçmemek üzere Bakanlikça tespit edilecek usûl ve esaslar çerçevesinde her ay aylikla birlikte pesin olarak damga vergisi hariç herhangi bir kesintiye tabi olmaksizin fazla çalisma ücreti ödenir. Fazla çalisma ücretinin usûl ve esaslari yönetmelikle düzenlenir.
(3) Kadro karsiligi sözlesmeli olarak istihdam edilenler ile ögretmen kadrolarinda bulunanlar (örgün ve yaygin egitim kurumlarinda ögretmen unvanli kadrolardaki yöneticiler dâhil) hariç olmak üzere, Bakanlik merkez ve tasra teskilati kadrolarinda fiilen çalisan personele en yüksek Devlet memuru ayliginin (ek gösterge dâhil) % 200’ünü geçmemek üzere her ay ek ödeme yapilabilir. Bakanlik merkez teskilati ile il ve ilçe millî egitim müdürlüklerinde görevlendirilen ve ek ders ücreti almayan ögretmenler de bu ek ödemeden yararlanir. Ek ödemenin orani ile usûl ve esaslari; görev yapilan birim ve is hacmi, görevin önem ve güçlügü, görev yerinin özelligi, çalisma süresi, personelin sinifi, kadro veya görev unvani, derecesi, atanma usûlü ile emsali veya benzeri görev ve unvanlarda bulunan personele malî haklar kapsaminda yapilan her türlü ödemeler dâhil almakta olduklari toplam ödeme tutarlari gibi kriterler birlikte veya ayri ayri dikkate alinarak, Maliye Bakanliginin uygun görüsü üzerine Bakan tarafindan belirlenir. Bu ödemelerde 657 sayili Kanunun ayliklara iliskin hükümleri uygulanir ve bu ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi ve kesinti yapilmaz. Bu fikrada belirtilen ek ödemeden yararlananlara 375 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 3 üncü maddesi uyarinca ek ödeme yapilmaz.
(4) Ögretmen kadrolarinda bulunan ve fiilen ögretmenlik yapanlar (örgün ve yaygin egitim kurumlarindaki ögretmen unvanli kadrolarda fiilen yöneticilik yapanlar dâhil) haricindeki Bakanlik merkez ve tasra teskilati personeline, fiilen yapilmayan ders karsiligi ek ders ücreti ödenmez.
SEKIZINCI BÖLÜM
Çesitli ve Son Hükümler
Özel egitim giderleri
MADDE 43 – (1) Özürlü saglik kurulu raporu düzenlemeye yetkili saglik kurum veya kuruluslarinca verilen saglik kurulu raporuyla asgarî % 20 oraninda özürlü oldugu tespit edilen ve özel egitim degerlendirme kurullari tarafindan da egitsel degerlendirme ve tanilamalari yapilarak 5580 sayili Özel Ögretim Kurumlari Kanunu kapsaminda açilan özel egitim okullari ile özel egitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen destek egitimini almalari uygun görülen görme, isitme, dil-konusma, spastik, zihinsel, ortopedik veya ruhsal özürlü bireylerin egitim giderlerinin her yil Maliye Bakanliginca belirlenen tutari, Bakanlik bütçesine bu amaçla konulan ödenekten karsilanir. Bu özürlü bireylerin özür gruplari ve dereceleri ile özür niteligine göre egitim programlarinin kapsami ve egitim süreleri, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanliginin görüsü alinmak suretiyle yönetmelikle belirlenir.
(2) Birinci fikrada belirtilen egitim hizmetini sunan veya yararlananlarin gerçek disi beyanda bulunmak suretiyle fazladan ödemeye sebebiyet vermeleri durumunda bu tutarlar, iki kati ve kanunî faiziyle birlikte ilgililerden müteselsilen tahsil edilir. Bu fiillerin özel egitim okullari ile özel egitim ve rehabilitasyon merkezleri tarafindan tekrari hâlinde, ayrica kurum açma izinleri iptal edilir.
Atiflar, degistirilen ve yürürlükten kaldirilan hükümler
MADDE 44 – (1) 30/4/1992 tarihli ve 3797 sayili Millî Egitim Bakanliginin Teskilat ve Görevleri Hakkinda Kanun yürürlükten kaldirilmistir. Mevzuatta anilan Kanuna yapilan atiflar bu Kanun Hükmünde Kararnameye veya ilgili hükümlerine; kapatilan kurul veya birimlere yapilan atiflar ilgisine göre bu Kanun Hükmünde Kararname ile kurulan kurul veya birimlere yapilmis sayilir.
(2) Ekli (1) sayili listede yer alan kadrolar iptal edilerek 190 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayili cetvelin Millî Egitim Bakanligina ait bölümünden çikarilmis ve ekli (2) sayili listede belirtilen kadrolar ihdas edilerek 190 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayili cetvelin Millî Egitim Bakanligina ait bölümüne eklenmistir.
(3) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayili Harcirah Kanununun 33 üncü maddesinin (b) fikrasinda yer alan “Ilkögretim Müfettisleri ve Müfettis Yardimcilari” ibaresi “Millî Egitim Denetçileri ve Millî Egitim Denetçi Yardimcilari ile Il Egitim Denetmenleri ve Il Egitim Denetmen Yardimcilari,” seklinde degistirilmistir.
(4) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayili Devlet Memurlari Kanununun;
a) 36 nci maddesinin “Ortak Hükümler” bölümünün (A) fikrasinin (11) numarali bendine, “Ürün Denetmen Yardimcilari,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Millî Egitim Uzman Yardimcilari ve Millî Egitim Denetçi Yardimcilari,” ve “Ürün Denetmenligine,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Millî Egitim Uzmanligina ve Millî Egitim Denetçiligine,” ibaresi eklenmis, anilan bentte yer alan “Egitim Müfettis Yardimcilari” ibaresi “Il Egitim Denetmen Yardimcilari”, “Egitim Müfettisligine” ibaresi “Il Egitim Denetmenligine” seklinde degistirilmistir.
b) 152 nci maddesinin “II- Tazminatlar” kisminin “A- Özel Hizmet Tazminati” bölümünün (g) bendine “Aile ve Sosyal Politikalar Bakanligi Denetçi ve Denetçi Yardimcilari” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Egitim Denetçi ve Denetçi Yardimcilari” ibaresi eklenmis, (h) bendinde yer alan “Egitim Müfettisleri” ibaresi “Millî Egitim Uzmanlari ve Il Egitim Denetmenleri” seklinde degistirilmistir.
c) Eki (I) sayili Ek Gösterge Cetvelinin “I- Genel Idare Hizmetleri Sinifi” bölümünün (d) bendine “Bakanlik Rehberlik ve Teftis Baskanlari,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Bakanlik Rehberlik ve Denetim Baskanlari,” ibaresi eklenmis, (g) bendinde yer alan “Egitim Müfettisleri,” ibaresi “Millî Egitim Uzmanlari, Millî Egitim Denetçileri ve Il Egitim Denetmenleri” seklinde degistirilmistir.
ç) Eki (II) sayili Ek Gösterge Cetvelinin “1. Basbakanlik ve Bakanliklarda” baslikli bölümünde yer alan “Serbest Bölge Müdürü” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Egitim Bakanligi Bilgi Islem Grup Baskani ile Insaat ve Emlak Grup Baskani,” ibaresi, ayni Cetvelin “4. Basbakanlik ve Bakanliklarda” baslikli bölümünde yer alan “Baskanlik Daire Baskani,” ibaresinden sonra gelmek üzere “Millî Egitim Bakanligi Grup Baskani,” ibaresi eklenmistir.
d) Eki (IV) sayili Makam Tazminati Cetvelinin 7 nci sirasina “Gelir Idaresi Grup Baskani” ibaresinden önce gelmek üzere “Millî Egitim Bakanligi Grup Baskani,” ibaresi, 8 inci sirasinin (a) bendine “Aile ve Sosyal Politikalar Denetçileri” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Egitim Denetçileri” ibaresi, (b) bendine “Avrupa Birligi Isleri Uzmanlari” ibaresinden sonra gelmek üzere “, Millî Egitim Uzmanlari” ibaresi eklenmistir.
Yeniden yapilanma sürecinde görevlerin yürütülmesi
GEÇICI MADDE 1 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamede yer alan hükümlere göre Bakanligin yeniden yapilanmasi tamamlanincaya kadar, yeni kurulan birimlere ve kurullara verilen görevlerin, bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yayimi tarihinden önce bu görevleri yerine getirmekte olan birimler, kurullar ve personel tarafindan yürütülmesine devam edilir.
Dava ve takip dosyalarinin devri
GEÇICI MADDE 2 – (1) Maliye Bakanligi uhdesinde Hazine Avukatlari tarafindan Bakanligi temsilen takip edilmekte olan dava dosyalari ve icra takiplerine iliskin dosyalar, Maliye Bakanligi ve Bakanlikça müstereken belirlenecek esaslara göre bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihten itibaren bir yil içinde Bakanliga devredilir. Bu sekilde devredilen dava ve icra takipleri ile ilgili olarak devir tarihine kadar yapilmis her türlü islem Bakanlik adina yapilmis sayilir.
Personele dair geçis hükümleri
GEÇICI MADDE 3 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihte Bakanlik merkez teskilatinda; Müstesar, Müstesar Yardimcisi, Talim ve Terbiye Kurulu Baskani ve Üyesi, Genel Müdür, Teftis Kurulu Baskani, Strateji Gelistirme Baskani, I. Hukuk Müsaviri, Genel Müdür Yardimcisi, Daire Baskani (anahizmet ve yardimci hizmet birimi), Daire Baskani, Bakanlik Müsaviri, Basin ve Halkla Iliskiler Müsaviri, Özel Kalem Müdürü, Sube Müdürü kadrolarinda bulunanlar ile Bakanlik tasra teskilatinda Il Müdürü kadrolarinda bulunanlarin görevleri hiçbir isleme gerek kalmaksizin sona erer. Bunlardan Genel Müdür Yardimcisi, Daire Baskani (anahizmet ve yardimci hizmet birimi), Daire Baskani, Sube Müdürü ve Il Müdürü kadrosunda bulunanlar ilgisine göre ekli (3) sayili listede sahislarina bagli olarak ihdas edilen Genel Müdür Yardimcisi, Daire Baskani, Sube Müdürü ve Il Müdürü kadrolarina, digerleri ise ayni listede ihdas edilen Bakanlik Müsaviri kadrolarina hâlen bulunduklari kadro dereceleriyle hiçbir isleme gerek kalmaksizin atanmis sayilir. Bu fikra ile ihdas edilen Bakanlik Müsaviri kadrolari ile sahsa bagli kadrolarin herhangi bir sebeple bosalmasi hâlinde bu kadrolar hiçbir isleme gerek kalmaksizin iptal edilmis sayilir.
(2) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihte Bakanlikta Egitim Müsaviri, Egitim Atasesi ve Egitim Atase Yardimcisi kadrolarinda bulunanlarin görevleri hiçbir isleme gerek kalmaksizin sona erer. Bu kadrolarda bulunanlar, ilgili mevzuatina göre görev süreleri daha önce dolmamak kaydiyla, 1/7/2012 tarihini geçmemek üzere Egitim Müsaviri, Egitim Atasesi ve Egitim Atase Yardimcisi kadrolarina yeni bir atama yapilincaya kadar bulunduklari ülkelerdeki yurtdisi teskilatina ait isleri yürütmeye devam eder.
(3) Birinci fikraya göre Bakanlik Müsaviri kadrolarina atanmis sayilanlarin bu kadrolara atanmis sayildiklari tarih itibariyla eski kadrolarina iliskin olarak en son ayda aldiklari aylik, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar, makam, görev ve temsil tazminatlari, ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapilan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuati uyarinca fiilî çalismaya bagli fazla mesai ücreti ile fiilen yapilan ders karsiligi ödenen ek ders ücreti hariç) toplam net tutarinin (bu tutar sabit bir deger olarak esas alinir), atanmis sayildiklari yeni kadrolara iliskin olarak aylik, ek gösterge, her türlü zam ve tazminatlar, makam, görev ve temsil tazminatlari, ek ücret, ek ödeme ve benzeri adlarla yapilan her türlü ödemelerin (ilgili mevzuati uyarinca fiilî çalismaya bagli fazla mesai ücreti ile fiilen yapilan ders karsiligi ödenen ek ders ücreti hariç) toplam net tutarindan fazla olmasi hâlinde aradaki fark tutari, herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksizin fark kapanincaya kadar ayrica fark tazminati olarak ödenir. Atanmis sayildiklari kadro unvanlarinda isteklerine bagli olarak herhangi bir degisiklik olanlarla, kendi istekleriyle baska kurumlara atananlara fark tazminati ödenmesine son verilir.
(4) Birinci fikraya göre Bakanlik Müsaviri kadrolari ile sahislarina bagli olarak ihdas edilen kadrolara atanmis sayilanlar, Bakan tarafindan belirlenen birimlerde, Bakan tarafindan belirlenen görevleri yürütür.
(5) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihte Egitim Müfettisi ve Egitim Müfettis Yardimcisi kadrolarinda bulunanlar, Il Egitim Denetmeni ve Il Egitim Denetmen Yardimcisi kadrolarina, baska bir isleme gerek kalmaksizin bulunduklari kadro dereceleriyle atanmis sayilir. Bunlarin Egitim Müfettisi ve Egitim Müfettis Yardimcisi olarak geçirdikleri süreler, Il Egitim Denetmeni ve Il Egitim Denetmen Yardimcisi olarak geçmis sayilir.
(6) Bakanlik Teftis Kurulu Baskanligi Basmüfettis, Müfettis ve Müfettis Yardimcisi kadrolarinda bulunanlar, Rehberlik ve Denetim Baskanliginda ilgisine göre Millî Egitim Basdenetçisi, Denetçisi ve Denetçi Yardimcisi kadrolarina baska bir isleme gerek kalmaksizin bulunduklari kadro dereceleriyle atanmis sayilir. Bunlarin Bakanlik Teftis Kurulu Baskanliginda Basmüfettis, Müfettis ve Müfettis Yardimcisi kadrolarinda geçirdikleri süreler Rehberlik ve Denetim Baskanliginda Basdenetçi, Denetçi ve Denetçi Yardimcisi olarak geçmis sayilir.
(7) 190 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (I) sayili cetvelin Millî Egitim Bakanligina ait bölümünde yer alan bos ve dolu Basmüfettis, Müfettis, Müfettis Yardimcisi, Egitim Müfettisi ve Egitim Müfettis Yardimcisi kadrolarinin unvani sirasiyla Basdenetçi, Denetçi, Denetçi Yardimcisi, Il Egitim Denetmeni ve Il Egitim Denetmen Yardimcisi olarak degistirilmistir.
Bütçe islemleri
GEÇICI MADDE 4 – (1) Bakanligin 2011 malî yili harcamalari, 6091 sayili 2011 Yili Merkezî Yönetim Bütçe Kanununa istinaden Maliye Bakanliginca yeni bir düzenleme yapilincaya kadar kapatilan birim ve kurullarin 2011 yili bütçesinde yer alan ödeneklerden karsilanir.
Kadro degisiklikleri
GEÇICI MADDE 5 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihten itibaren bir yil süreyle 190 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin 9 uncu maddesindeki sinirlamalara bagli olmaksizin bos kadrolarda sinif, unvan ve derece, dolu kadrolarda derece degisikligi yapmaya Bakanlar Kurulu yetkilidir.
(2) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girdigi tarihten itibaren iki yil süreyle Millî Egitim Uzman Yardimcisi, Millî Egitim Denetçi Yardimcisi ve Il Egitim Denetmen Yardimcisi kadrolarina yapilacak açiktan atamalar, yili merkezî yönetim bütçe kanunlarinda yer alan açiktan atama sayi sinirlamasina tâbi degildir.
Düzenleyici islemler
GEÇICI MADDE 6 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararnamenin uygulanmasina iliskin düzenlemeler bir yil içinde yürürlüge konulur. Bu düzenlemeler yürürlüge girinceye kadar mevcut düzenlemelerin bu Kanun Hükmünde Kararnameye aykiri olmayan hükümlerinin uygulanmasina devam olunur.
Yurtdisi teskilatinin düzenlenmesi
GEÇICI MADDE 7 – (1) Bakanlik yurtdisi teskilati ve yurtdisi birimlerinin 31/12/2012 tarihine kadar kaldirilmasina, birlestirilmesine veya bulunduklari merkezler veya ülkelerin degistirilmesine Bakan yetkilidir.
Sorunlarin giderilmesi
GEÇICI MADDE 8 – (1) Bakanligin yeniden yapilanmasi sebebiyle gerçeklestirilen kapatma, devir, personel geçisi ve nakli, diger geçis islemleri ile kadro, demirbas devri ve benzeri hususlara iliskin olarak ortaya çikabilecek tereddütleri gidermeye Bakan yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 45 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname yayimi tarihinde yürürlüge girer.
Yürütme
MADDE 46 – (1) Bu Kanun Hükmünde Kararname hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
Abdullah GÜL
CUMHURBASKANI
Recep Tayyip ERDOGAN
Basbakan
B. ARINÇ A. BABACAN B. ATALAY B. BOZDAG
Basbakan Yardimcisi Basbakan Yardimcisi Basbakan Yardimcisi Basbakan Yardimcisi
S. ERGIN F. SAHIN E. BAGIS N. ERGÜN
Adalet Bakani Aile ve Sosyal Politikalar Bakani Avrupa Birligi Bakani Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakani
F. ÇELIK E. BAYRAKTAR A. DAVUTOGLU M. Z. ÇAGLAYAN
Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakani Çevre ve Sehircilik Bakani Disisleri Bakani Ekonomi Bakani
T. YILDIZ S. KILIÇ M. M. EKER H. YAZICI
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakani Gençlik ve Spor Bakani Gida, Tarim ve Hayvancilik Bakani Gümrük ve Ticaret Bakani
I. N. SAHIN C. YILMAZ E. GÜNAY M. SIMSEK
Içisleri Bakani Kalkinma Bakani Kültür ve Turizm Bakani Maliye Bakani
Ö. DINÇER I. YILMAZ V. EROGLU
Milli Egitim Bakani Milli Savunma Bakani Orman ve Su Isleri Bakani
R. AKDAG B. YILDIRIM
Saglik Bakani Ulastirma Bakani
Listeler için tiklayiniz.
|