Genel Yetkili Sendika

Öğrenci ve çalışanların ücret ve SGK prim işlemleri okul müdürlüklerince yapılmayacak

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Kurum İdari Kurulu gündemine taşıdığımız; MEB, Sosyal Güvenlik Kurumu ve TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu’na başvurarak düzenleme talep ettiğimiz SGK prim yükümlülüğü konusunda MEB somut adım atarak sorunu çözdü.

MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı’ndan kurum müdürlüklerine gönderilen yazıyla öğrenci ve personelin maaş, ücret, ek ders, SGK primi ve benzeri giderlere ilişkin her türlü tahakkuk ve ödeme işlemlerinin il ve ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından gerçekleştirileceği; okul ve kurumlarca maaş, ücret, ek ders, SGK prim işlemlerinin yapılmayacağı bildirildi.

Kurum İdari Kurulu gündemine taşıdığımız; MEB, SGK ve TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu’na yaptığımız yazılı başvurularla çözümünü istediğimiz bu sorunun ortadan kaldırılması isabetli olmuştur. Böylece okul yöneticilerinin kusur aranmaksızın işveren vekili sıfatıyla yüklü miktarlarda idari para cezalarına çarptırılmasına neden olan hatalı bir uygulama son bulmuştur.

Yıllardır süren bir sorunu çözüme kavuşturup okul yöneticilerini eğitim ve öğretim dışındaki bir yükümlülükten kurtaran Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e teşekkür ediyoruz.

Bakanlık genelgesine buradan erişebilirsiniz.

TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu ile Sosyal Güvenlik Kurumu’na yaptığımız başvuruya buradan ulaşabilirsiniz.

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü'ne yaptığımız başvuruya buradan ulaşabilirsiniz.

Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı'na yaptığımız başvuruya buradan ulaşabilirsiniz.

KİK haberine buradan ulaşabilirsiniz.