Milyonlarca kamu çalisanini, emekliyi ve ailelerini ilgilendiren toplu sözlesme sürecinde 2. tur görüsmeleri bitti. Egitim ögretim ve bilim hizmet kolu için Maliye Bakanligi’nda yapilan iki ayri toplantida toplu sözlesme tekliflerine ait komisyon raporu netlesti.
Ögretmenlerin ve ögretim elemanlarinin ‘ek ödeme’ sorunu hizmet kolu bazinda masada görüsülecek birinci madde olarak kararlastirildi. Ek ödeme konusunda anlasilamamasi halinde alternatif olarak ‘Egitim-Ögretim Tazminati’nda artis önerildi.
Egitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Ahmet Özer, Genel Mevzuat ve Toplu Sözlesme Sekreteri Ramazan Çakirci, Genel Basin Yayin Sekreteri Ali Yalçin, Genel Teskilatlanma Sekreteri Murat Bilgin, sendika Hukuk Müsavirleri ile Maliye Bakanligi Genel Müdür Yardimcisi Sinasi Yurdakul, Devlet Personel Baskanligi Baskan Yardimcisi Enes Polat, Kalkinma Bakanligi Daire Baskani Kaan Saygili, Hazine Müstesarligi Daire Baskan Vekili Mete Saat ile bazi uzmanlarin katildigi komisyon toplantisinda toplu sözlesme masasinda görüsülmek üzere teklifler tasnif edildi.
Teklifler, Hizmet Kolu Kapsaminda Görüsülebilecek Mali ve Sosyal Haklar, Genel Kapsamda Görüsülebilecek Mali ve Sosyal Haklar, Toplu Sözlesmenin Hangi Bölümünde Degerlendirilecegi Konusunda Uzlasilamayan Teklifler, Mali ve Sosyal Hak Kapsaminda Oldugu Konusunda Uzlasilamayan Teklifler olmak üzere tasnif edildi. Her hizmet kolunda komisyon toplantilari planlanan saatte biterken, egitim-ögretim ve bilim hizmet kolunda planlanan süre yetmedi ve ikinci bir toplanti daha yapilmak zorunda kalindi.
EGITIM, ÖGRETIM VE BILIM HIZMET KOLU
EGITIMCILER BIRLIGI SENDIKASI (EGITIM-BIR-SEN)
2012-2013 YILLARINA ILISKIN
TOPLU SÖZLESME TEKLIFINE DAIR
KOMISYON RAPORU
ANKARA 3/5/2012
I- GIRIS
4688 sayili Kamu Görevlileri Sendikalari ve Toplu Sözlesme Kanunu çerçevesinde 30 Nisan 2012 tarihinde baslayan toplu sözlesme görüsmelerinin ilk toplantisinda, Kamu Isveren Heyeti Baskani ile Kamu Görevlileri Sendikalari Heyeti Baskani tarafindan belirlenen toplu sözlesme gündeminin “Her Bir Hizmet Koluna Yönelik Mali ve Sosyal Haklarla Ilgili Müzakerelerin Yürütülmesi” bölümüne iliskin olarak Maliye Bakanligi koordinatörlügünde iki komisyon kurulmasi ve bu komisyonlarin hazirlayacagi Raporlarin 8-9 Mayis 2012 tarihlerinde yapilacak toplantilarda degerlendirilmesi kararlastirilmistir.
II- ÇALISMA KONULARI
4688 sayili Kanun ve ilgili Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Devlet Personel Baskanligina verilmis olan Egitim, Ögretim ve Bilim Hizmet Koluna iliskin Egitimciler Birligi Sendikasinin (Egitim-Bir-Sen) toplu sözlesme teklifi, Maliye Bakanligi koordinatörlügünde ilgili taraflarin katilimiyla olusturulan Komisyonumuz tarafindan anilan Kanunun 28 inci ve 31 inci maddeleri ve diger ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde degerlendirilmis ve asagidaki sekilde tasnif edilmistir.
1- Hizmet Kolu Kapsaminda Görüsülebilecek Mali ve Sosyal Haklar
Sira No |
Teklif Konusu |
Içerigi |
1 |
Ek ödeme artisi (2. siradaki teklifin kabul edilmesi halinde bu teklif dikkate alinmayacaktir). |
Egitim ve Ögretim Hizmetleri sinifindaki personelin ek ödeme oranlarinin 50 puan (314 TL) artirilmasi. |
2 |
Egitim ögretim tazminati artisi (1. siradaki teklifin kabul edilmesi halinde bu teklifin 50 puanlik artisa tekabül eden kismi dikkate alinmayacak, 17 puanlik artis orani teklifi dikkate alinacaktir). |
Egitim ögretim tazminati oranlarinin 67 puan (419 TL) artirilmasi; 1. Siradaki teklifin kabulü halinde 67 puanlik artis teklifinin 50 puaninin dikkate alinmayarak egitim-ögretim tazminatinin 17 puan artirilmasi |
3 |
Ek gösterge artisi |
Egitim ve Ögretim Hizmetleri sinifindaki personelin ek göstergesinin 600 puan artirilmasi 3.600’e çikarilmasi. |
4 |
Ögretim elemanlarinin ek ödeme oranlarinin 50 puan artirilmasi (5. siradaki teklifin kabul edilmesi halinde bu teklif dikkate alinmayacaktir). |
Ögretim elemanlarinin ek ödeme oranlarinin 50 puan (314 TL) artirilmasi. |
5 |
Ögretim elemanlarinin üniversite ödeneginin artirilmasi (4. siradaki teklifin kabul edilmesi halinde bu teklifin 50 puanlik artisa tekabül eden kismi dikkate alinmayacak, 17 puanlik artis orani teklifi dikkate alinacaktir). |
Ögretim elemanlarinin üniversite ödeneginin 67 puan (419 TL) artirilmasi; 4. Siradaki teklifin kabulü halinde 67 puanlik artis teklifinin 50 puaninin dikkate alinmayarak üniversite ödeneginin 17 puan artirilmasi |
6 |
Ögretim yilina hazirlik ödenegi artisi |
Ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru ayliginin %165’i oraninda (1.037 TL) ögretim yilina hazirlik ödenegi ödenmesi. |
7 |
Ders görevlerinin çesitli nedenlerle yerine getirilememesi veya ögretime degisik nedenlerle ara verilmesi nedeniyle fiilen yerine getirilmeyen ek derslere iliskin ek ders ücreti ödenmesi. |
Egitim ve ögretime degisik nedenlerle ara verilen dönem ve günler için fiilen yerine getirilmeyen ek ders görevlerinin yapilmis sayilmasi ve ek ders ücreti ödenmesi. |
8 |
Yüksek lisans ve doktorali ögretmenlere artirimli ek ders ücreti ödenmesi. |
Yüksek lisans ve doktorali ögretmenlere diger ögretmenlere göre %25 ve %40 artirimli ek ders ücreti ödenmesi. |
9 |
Her alti saate karsilik bir saat ek ders ücreti ödenmesi. |
Ögretmenlerin girdigi her alti saat için ilave bir saat ek ders ücreti ödenmesi. |
10 |
Ikili ögretim yapilan okul yöneticilerine ilave ek ders ücreti ödenmesi. |
Ikili ögretim yapilan okulun müdür, müdür basyardimcisi ve yardimcilarina haftada ilave 10 saat ek ders ücreti ödenmesi. |
11 |
Sinav ve komisyon üyeliklerindeki sinirlamalarin kaldirilmasi ve ödenen ek ders ücretinin artirilmasi. |
Bir ögretim yilinda bir kisiye 12 sinav ve 15 komisyon üyeligi verilebilmekte ve bu görev karsiliginda 5 saat ek ders ücreti ödenebilmektedir. |
12 |
Tam gün tam yil egitim yapan kurumlarda müdür basyardimcilarina ödenen ek ders ücreti kadar müdür yardimcilarina da ödenmesi. |
Tam gün tam yil egitim yapan kurumlarin müdür yardimcilarinin ek ders ücretlerinin haftada ilave 10 saat artirilmasi. |
13 |
Rehber ögretmenlere ögretim yili boyunca ek ders ücreti ödenmesi. |
Rehber ögretmenlere ders yili süresince hafta 18 saat üzerinden ödenen ek ders ücretinin ögretim yili boyunca ödenmesi. |
14 |
Ders disi egitim çalismalarindaki %5’lik sinirin kaldirilmasi.
|
Izcilik, spor ve halk oyunlari gibi ders disi egitim çalismalarinda görev alabilecekler için bir ders yilinda bu kapsamda ödenecek toplam ek ders saat sayisinin ilgili egitim kurumunun bir ders yilindaki toplam saat sayisinin %5’ine iliskin sinirlamanin kaldirilmasi. |
15 |
Alan disi derslere giren ögretmenlere ek ders ücreti ödenmesi. |
Alan (brans) disinda girilen dersler için aylik karsiligi ders görevi ile iliskilendirilmeksizin ek ders ücreti ödenmesi |
16 |
MEB’e bagli açik ögretim okullarinin kayit ve dosya is ve islemlerini yürüten örgün ve yaygin egitim kurumu yöneticilerine ilave ek ders ücreti ödenmesi |
MEB’e bagli açik ögretim okullarinin kayit ve dosya is ve islemlerini yürüten örgün ve yaygin egitim kurumu yöneticilere hafta ilave 3 saat ek ders ücreti ödenmesi |
17 |
Ek ders ücret göstergesinin artirilmasi |
Ek ders ücret gösterge rakamlarinin gündüz ögretimi için 230, gündüz ögretimi disinda kalan ögretim için 265 olarak uygulanmasi. |
18 |
Akademik juri üyelikleri için ek ders ücreti |
Ögretim üyelerinden, akademik jüri üyeliklerine görevlendirilenlere, her bir juri görevi için 2914 sayili Kanun’un 11’inci maddesinde belirlenen usul ve esaslar dâhilinde 15 saat ek ders ücreti ödenmesi |
19 |
Kariyer basamaklarina dayali ilave egitim ögretim tazminati |
Bes yillik görev süresini tamamlayan doktorali ögretmenler basögretmenin, üç yillik görev süresini tamamlayan doktorali ögretmenler uzman ögretmenin; yedi yillik görev süresini tamamlayan yüksek lisansli ögretmenler basögretmenin, bes yillik görev süresini tamamlayan yüksek lisansli ögretmenler uzman ögretmenin; diger ögretmenlerden yedi yillik görev süresini tamamlayanlar uzman ögretmenin, dokuz yillik görev süresini tamamlayanlar basögretmenin yararlandigi ilave egitim ögretim tazminatindan yararlandirilmasi. |
20 |
Ögretim elemanlarinin ek ders ücretlerinin artisi |
2914 sayili Kanun’un 11’inci maddesine göre ödenmekte olan ek ders ücretlerinin belirlenmesinde kullanilan unvan göstergesi rakaminin; profesör kadrosunda bulunanlar için 450, doçent kadrosunda bulunanlar için 375, yardimci doçent kadrosunda bulunanlar için 300 ve ögretim görevlisi ve okutman kadrolarinda bulunanlar için 240 olarak uygulanmasi |
2- Genel Kapsamda Görüsülebilecek Mali ve Sosyal Haklar
Sira No |
Teklif Konusu |
Içerigi |
1 |
Yan ödeme farkliliginin giderilmesi |
Sef kadrolarinda bulunan personele ayni puanda yan ödeme verilmesi |
2 |
Avans verilmesi |
Il egitim denetmenlerine avans verilmesi |
3 |
Fazla çalisma ücreti |
Ikili ögretim yapan kurumlardaki diger personele fazla çalisma ücreti ödenmesi |
4 |
Yurt disinda geçici görevlendirilen personelin özlük haklarinin artirilmasi |
Kira bedeli ödenmesi, es ve çocuklari için harcirah ödenmesi. |
5 |
Kurum tarafindan açilan sinavlara giren personele harcirah ödenmesi |
Kurum tarafindan açilan ve girilmesi mecburi olmayan sinavlara görev yaptigi yerlesim birimi disinda giren personele harcirah ödenmesi. |
6 |
Bazi tazminatlarin artirilmasi |
Egitim-Ögretim Hizmetleri Sinifi disindaki personelin tazminat oranlarinin 17 puan (107 TL) ve egitim uzmani, Talim ve Terbiye Kurulu uzmani ile seflerin ise 27 puan (170 TL) artirilmasi. |
7 |
Aile yardimi ödenegi |
Burs alan veya Devletçe okutulan çocuklar içinde aile yardimi ödeneginin ödenmesi. |
8 |
Kres açilmasi veya kres ücreti ödenmesi |
MEB çalisanlarinin 0-4 yas gurubu arasindaki çocuklari için kres ve gündüz bakimevleri açilmasi ve buralardan ücretsiz faydalanilmasi veya bu kapsamdaki her bir çocuk için 2012 döneminde aylik 140 TL, 2013 döneminde ise aylik 160 TL kres yardimi ödenegi verilmesi. |
9 |
Yüksekögretim kurumlari sekreterlerinin ek göstergelerinin artirilmasi ve makam tazminati verilmesi |
Yüksekögretim kurumlarinda görev yapan fakülte sekreterleri, yüksekokul sekreterleri ve enstitü sekreterlerine, 657 sayili Kanunun ek 26’inci maddesi hükmü kapsaminda, Kanuna ekli (IV) sayili Cetvelde üniversite genel sekreterleri için öngörülen oranda makam tazminati ödenmesi ve 3600 ek gösterge rakami verilmesi. |
10 |
Üniversitelerdeki memurlara katki payi ödenmesi |
Bünyesinde Ziraat ve Veteriner Fakülteleri, Sivil Havacilik Yüksekokulu ile atölye ve laboratuvar bulunan yüksekögretim kurumlari; açik ögretim hizmeti veren yüksekögretim kurumlari ile düzenli döner sermaye geliri olan yüksekögretim kurumlarinda üretilen mal ve hizmetlerden elde edilen döner sermaye gelirlerine katkisi olan 657 sayili Kanuna tabi olarak istihdam edilen personele; 2547 sayili Kanunun 58’inci maddesinde öngörülen ek ödeme matrahinin %100’ü oraninda döner sermaye katki payi ödenmesi. |
11 |
Mali hizmetler uzmanlarinin mali haklari |
Üniversitelerde bulunan mali hizmetler uzmanlarinin 375 sayili KHK eki (III) sayili Cetvel kapsamina alinmasi. |
12 |
MEB’in bazi birimlerinde görev yapan personele fazla mesai ücreti |
Millî Egitim Bakanliginin merkez ve tasra teskilatinda görev yapan personel ile ögretmenevleri, aksam sanat okullari ve otelcilik ve turizm meslek liselerinde görev yapan kurum yöneticileri ve diger personelin fazla çalisma sürelerine karsilik fazla çalisma ücretlerinin artirilmasi. |
13 |
TH sinifina dahil edilen personelin ÖHT oranlari |
Yüksekögretim kurumlarinda Folklor Arastirmacisi, Müze Arastirmacisi, Kütüphaneci, Arsivci, Kitap Patologu ve Sosyolog unvanli kadrolarinda çalisan personele, TH sinifinda öngörülen tazminatlardan yararlandirilmasi. |
3- Toplu Sözlesmenin Hangi Bölümünde Degerlendirilecegi Konusunda Uzlasilamayan Teklifler
Sira No |
Talep Konusu |
Içerigi |
Kamu Isveren Teknik Heyeti Görüsü |
Kamu Görevlileri Teknik Heyeti Görüsü |
1 |
Ögretmenlere ek tazminat ödenmesi |
Ögretmenlere de bazi hizmet siniflarinda oldugu gibi bölgesel ek tazminat ödenmesi. |
Bölgesel ek tazminat ödenmesi ögretmenler disindaki diger kamu görevlilerini de ilgilendirdiginden geneli kapsaminda görüsülmesi gerektigi degerlendirilmektedir. |
Bu talep egitim, ögretim ve bilim hizmet kolu kapsaminda ögretmen kadrolarinda bulunanlar için münhasiran getirilen bir talep olup, köylere kadar uzanan tasra teskilatinda ya da birimlerinde ögretmen istihdam eden ve de bu birimlerinde ögretmen istihdaminda sikinti çeken baska bir kurum ya da kurulus bulunmadigindan söz konusu talebin hizmet kolu kapsaminda müzakere edilmesi gerekmektedir. |
2 |
Il egitim denetmenlerinin mali haklari |
Il Egitim Denetmenlerine makam tazminati verilmesi |
Kamu görevlilerine yönelik makam tazminati düzenlemeleri kamu görevlilerinin genelini ilgilendirdiginden bu hususun toplu sözlesmenin geneli kapsaminda görüsülmesi gerektigi degerlendirilmektedir. |
Genel olarak denetim yapan müfettis ve denetçiler ile belediyelerde görev yapan müfettisler makam tazminatindan yararlandiklarindan il düzeyinde denetim görev yapan ve sadece MEB’i ilgilendiren il denetmenlerinin makam tazminatinin hizmet kolu bazinda görüsülmesi gerekir. |
3 |
Ikramiye |
Ögretmenler gününde MEB çalisanlarina bir maas ikramiye verilmesi |
Bir çok kamu görevlisine ait günler ve haftalar bulundugundan bu tür taleplerin kamu görevlilerinin geneline yönelik bölümünde görüsülmesi gerektigi degerlendirilmektedir |
Söz konusu talep, Milli Egitim Bakanligi kadrolarinda çalisan personele münhasiran getirilen bir talep olup baskaca bir kurum ya da kurulusta ögretmenler gününe özel ikramiye talebinde bulunulamayacagindan bu talebin hizmet kolu kapsaminda müzakere edilmesi gerekmektedir. |
|
Egitim kurumlarinda yöneticilik görevlerinde geçici görevle görev yapanlarin ek ders ücreti |
Görevlendirildikleri unvan ile asli görevleri için öngörülen ek ders ücretleri arasinda kiyas yapilarak fazla olan ek ders ücretinin ödenmesi. |
Yöneticilik görevlerine görevlendirme birçok kamu idaresinde yapildigindan bu tür görevlendirmelerde ödenecek ilave ücretlerin geneli kapsaminda görüsülmesi gerekir. |
Diger kurum ve kuruluslarda egitim kurumlarinda yöneticilik görevlerine münhasir bir düzenleme olmadigi gibi bu sekilde geçici görevle görev yapanlarin ek ders ücretine iliskin bir talep hizmet kolu kapsaminda müzakere edilmelidir. |
5 |
Milli Egitim Bakanliginda ögretmen disindaki kadrolarda çalisanlara ögretim yilina hazirlik ödenegi |
Milli Egitim Bakanliginda ögretmen disindaki kadrolarda çalisan diger personele ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru ayliginin %165’i oraninda (1.037 TL) ögretim yilina hazirlik ödenegi ödenmesi. |
Bu tür talepler kamu görevlilerinin genelini ilgilendirmekte ve ayni zamanda ayni veya benzer kadrolardaki personel arasinda ücret dengesizligine sebebiyet vermektedir. |
MEB disinda egitim-ögretim faaliyetinin görevi kapsaminda oldugu baskaca bir kurum ve kurulus bulunmadigindan egitim-ögretim yilina hazirlik için MEB çalisanlari disinda diger kamu görevlilerince hazirligi gerektirir bir durum hasil olmamaktadir. Bu nedenledir ki söz konusu talep hizmet kolu kapsaminda müzakere edilmelidir. |
6 |
Üniversitelerde görev yapan memurlara gelistirme ödenegi ödenmesi |
Üniversitelerde memurlara da ögretim görevlilerine verilen oranda gelistirme ödenegi ödenmesi |
Bu tür talepler kamu görevlilerinin genelini ilgilendirmekte ve ayni zamanda ayni veya benzer personel arasinda ücret dengesizligine sebebiyet vermektedir. |
Dünya Üniversiteler Birligi’nin Lima Bildirgesinde üniversitedeki memurlar da akademik personelle akademik çevre kapsaminda degerlendirildiginden bu talebin hizmet kolunda görüsülmesi gerekmektedir. |
4- Mali ve Sosyal Hak Kapsaminda Oldugu Konusunda Uzlasilamayan Teklifler
1- Ögretmen çocuklarina taninan %15’lik kontenjan dâhilinde parasiz yatili veya burslu okuma hakkinin diger Milli Egitim Bakanligi çalisanlarinin çocuklarina da saglanmasi.
2- Örgün ve yaygin egitim kurumu yöneticilerinin haftalik girmek zorunda oldugu ders saatinin zorunlu alti saat yerine alti saate kadar seklinde düzenlenmesi.
3- Millî Egitim Bakanligi kadrolarinda, Egitim ve Ögretim Hizmetleri Sinifina dâhil kadrolarda bulunanlardan bes yillik görev süresini tamamlayan doktorali ögretmenlere basögretmen, üç yillik görev süresini tamamlayan doktorali ögretmenlere uzman ögretmen, yedi yillik görev süresini tamamlayan yüksek-lisansli ögretmenlere basögretmen, bes yillik görev süresini tamamlayan yüksek lisansli ögretmenlere uzman ögretmen unvanin verilmesi; diger ögretmenlerden bes yillik görev süresini tamamlayanlar uzman ögretmenlik kariyer basamaklari sinavina basvurabilmeli, uzman ögretmenlerden iki yillik görev süresini tamamlayanlarin ise sinava bagli olmaksizin basögretmen olabilmelerine imkan saglanmasi
4- Hizmet sinifi ayrimi yapilmaksizin Millî Egitim Bakanligi kadrolarinda çalisanlardan, Millî Egitim Bakanligi Ögretmenlerinin Atama ve Yer Degistirme Yönetmeliginde tanimli zorunlu hizmet bölgeleri ve hizmet alanlarinda görev yapanlara, zorunlu olarak atanma sarti aranmaksizin bu bölgelerde fiilen çalismak suretiyle geçirilen her iki yil için bir kademe ilerlemesi daha verilmesi yillik izinde geçirilen süreler fiilen çalisilmis sayilmasi.
5- Ögretmenlerin atama ve yer degistirmelerinde; özür durumuna bagli yer degisikligi basvurularinda atamaya esas hizmet süresinin hesaplanmasinda 30 Eylül tarihinin esas alinmasi, es ve ögrenim durumu özür grubu yer degistirmelerinin Subat ve Agustos aylarinda olmak üzere yilda en az iki kez gerçeklestirilmesi, saglik durumu, genel ve özel hayati etkileyen sebepler nedeniyle özür grubu yer degistirmelerinde dönem sinirlamasi yapilmamasi, bu sekilde atamalari yapilamayanlarin il emrine atanmasi, becayis hakki taninmasi
6- Ögretim elemanlarina hiçbir kisitlamaya tabi tutulmaksizin her ortamda fikir ve görüslerini özgürce dile getirebilmesine imkan saglanmasi ve bu sebeple haklarinda disiplin hükümlerinin yürütülmemesi.
7- Yüksekögretim kurumlarina tahsis edilmis kamu konutlarinin %40’inin memurlara, %60’inin ise ögretim elemanlarina tahsis edilmesi.
8- Yüksekögretim kurumlarinin disiplin kurullarinda sendika temsilcisinin katilmasinin saglanmasi.
9- MEB personeli yönünden, parasiz yatili veya bursluluk sinavina katilacak ögrencilerde aranacak sartlara dair Ilkögretim ve Ortaögretimde Parasiz Yatililik, Burs ve Sosyal Yardimlar Yönetmelikteki ilgili hüküm yerine, ailenin bir önceki mali yila ait yillik gelir toplamindan fert basina düsen net miktarin, içinde bulunulan mali yilin Merkezi Yönetim Bütçe Kanununun (M) isaretli cetvelinde belirtilen Millî Egitim Bakanligi okul pansiyon ücretinden en azinin yedi katini geçmemek kaydiyla maddi imkânlardan yoksun bulunmak sartinin aranmasi.
10- Yüksek Ögrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlügü ve bagli birimlerinde görev yapanlardan, çocuklari yurt içinde veya yurt disinda yüksekögrenim görenlerin, Kurum tarafindan verilen yurt hizmetlerinden ücretsiz, burs ve kredilerinden ise geri ödemesiz sekilde faydalandirilmasi.
11- Aday memurlardan, adaylik süresi içinde Devlet memurlugundan çikarmayi gerektiren bir fiil islemis olanlar hariç olmak üzere disiplin cezasi almis olanlarin adayliklarina son verilerek memurlukla ilisiklerinin kesilmesinin önlenmesi.
12- Uygulamadan kaldirilan aylikli ödüllendirme, takdir ve tesekkür belgelerinin sirasiyla ödül, üstün basari ve basari belgesi olarak degerlendirilmesi.
13- 632 sayili Kanun Hükmünde Kararnamenin yürürlüge girmesinden önce KPSS puan esasina göre Millî Egitim Bakanligi Egitim ve Ögretim Hizmetleri Sinifina dâhil ögretmen kadrolarina ilk defa atanmis olanlara, 632 sayili KHK kapsaminda sözlesmeli ögretmen statüsünde istihdam edilirken memuriyet kadrolarina geçirilenlere taninan haklarin aynisinin verilmesi
14- Kamu görevlilerine, görevleri sirasinda ve görevleri nedeniyle düsünce ve kanaat hürriyeti, düsünceyi açiklama hürriyeti, din ve vicdan hürriyeti, ibadet hürriyeti, siyaset hakki, çalisma hakki, örgütlenme, toplanti ve gösteri yürüyüsü konularindaki faaliyetleri hakkinda disiplin cezasi verilmesinin önlenmesi.
15- Askerligini yedek subay olarak yapan kamu personelinden kesilen OYAK kesintilerinin durumu
16- Soför kadrolarinda görev yapan personel yönünden kullandiklari araçlarin trafik kazasina karismasi halinde zarar bedelinin kendilerine rücu edilmeksizin karsilanmasi amaciyla araçlarin KASKO kapsamina alinmasi.
17- Millî Egitim Bakanligi, yüksekögretim kurumlari ile bu hizmet kolunda yer alan kamu idareleri bünyesinde görevde yükselme ve unvan degisikligi sinavlarinin açilmasi.
18- Ögretmen atamalarinda yas sinirinin kaldirilmasi.
19- Millî Egitim Bakanligina bagli her tür ve derecedeki örgün veya yaygin egitim kurumlarindaki atölye ve meslek dersleri ögretmen ve ögrencileri için Bakanlikça is kazalarina karsi ferdi kaza sigortasi yaptirilmasi.
20- Millî Egitim Bakanligi kadrolarinda bulunanlardan 657 sayili Kanunun 36’nci maddesinin “ortak hükümler” baslikli fikrasinin (A) bendinin (4) no.lu alt bendinde sayilan okul, fakülte ve bölümlere denk egitim veren diger okul, fakülte ve bölümlerden mezun olanlara, 657 sayili Kanun’un mezkûr maddesi hükmü dogrultusunda bir derece verilmesi.
21- 2005 yilindan sonra göreve baslayan kamu görevlilerine ilave bir derece verilmesi.
22- Milli Egitim Bakanligi personeline yönelik 1702 ve 4357 sayili Kanunlardaki disiplin cezalarina karsi itiraz yoluna basvurulabilmesi.
23- Ögretim elemanlarina iliskin 2547 sayili Kanunda öngörülen sicil sisteminin yürürlükten kaldirilmasi.
24- Lisans-Lisansüstü ögrenim ve hizmet içi egitim yapmak isteyen kamu görevlilerine gerekli kolayliklarin saglanmasi
25- Arastirma görevlilerinin birinci dereceli kadrolara yükselmesine engel olan sinirlamalarin kaldirilmasi.
26- Milli Egitim Bakanligi ve yüksek ögretim kurumlari ile bu hizmet kolunda yer alan diger kamu idarelerinde en az 3 yil görev yapan 657 sayili Kanuna tabi personele, kurumu içindeki diger birimlere veya diger üniversite ve kurumlara istek ve ihtiyaç dogrultusunda yer degistirmek suretiyle veya kurumlararasi nakil suretiyle atanmalarina imkan saglanmasi, bu kapsamdaki personele becayis hakki, saglik, es ve ögrenim özrüne bagli yer degisikligi imkanlarinin saglanmasi,
27- 2547 sayili Kanunun 50 nci maddesinin (d) bendi kapsaminda ögretim yardimciligi kadrolarina atananlardan yüksek lisans egitimlerini tamamlayanlarin talebi üzerine 2547 sayili Kanunun 33 üncü maddesinin (a) bendi kapsaminda arastirma görevlisi kadrolarina atanmalarina imkan saglanmasi.
28- Yüksekögretim kurum ve kuruluslari ile üst kuruluslari ve bagli birimlerinde çalisan personel hakkinda 2547 sayili Kanunun 13'üncü maddesinin (b) fikrasinin (4) no.lu bendi ile 52'inci maddesinin (f) bendi kapsamindaki, personelin istegine bagli olanlar haricindeki görevlendirmelerin sebep, süre, maksat yönünden geçerli fiili ve hukuki gerekçelere dayali olarak gerçeklestirilebilmesi.
29- Kadrolarinin bulundugu üniversitede lisansüstü egitim imkâni bulamayan arastirma görevlilerinin, 2547 sayili Kanunun 35’inci maddesinin üçüncü fikrasi kapsaminda bir baska üniversitede lisansüstü egitim yapmak için görevlendirilmeleri halinde mecburi hizmet yükümlülügüne tabi tutulmamasi; bu sekilde görevlendirilen arastirma görevlilerine, taahhüt-kefalet senedi alinmasina dair “Bir Üniversite Adina Bir Diger Üniversitede Lisansüstü Egitim Gören Arastirma Görevlileri Hakkinda Yönetmelik”in 4’üncü maddesinin dördüncü fikrasi hükmünün uygulanmamasi.
30- Ögretim Üyesi Yetistirme Programi kapsaminda arastirma görevlisi kadrolarinda bulunanlardan ÜDS, KPDS veya esdegerliligi YÖK tarafindan kabul edilen dil sinavindan 65 puanin altinda puan alanlarin kadrolari ile ilisiklerinin kesilmemesi ve bunlarin söz konusu programin sagladigi imkânlardan faydalandirilmaya devam edilmesine imkan saglanmasi.
31- Yüksekögretim kurumlarindaki itfaiye personelinin genel idare hizmetleri sinifi kapsamina alinmasi.
32- Yüksek Ögrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlügüne bagli yurtlara, her bir yurt için birer adet olmak üzere sosyal çalismaci, psikolog, egitim rehberi danismani, diyetisyen ve hemsire kadrosunun tahsis edilmesi.
33- Ögretim elemani ve ögretmenlerden askerlik görevini yapmayanlarin tamaminin ihtiyaç fazlasi olarak ayrilmasi ve bunlarin temel askerlik egitimini takiben kadrolarina göre üniversite veya egitim kurumlari emrine verilmesi.
34- ILKSAN üyeliginin zorunlu üyelik olmaktan çikarilmasi.
35- Kamu görevlilerinin kendileri hakkinda tesis edilen islemlere karsi Idare aleyhine açtiklari ve aleyhe sonuçlanan davalarda kamu görevlisi aleyhine vekâlet ücretine hükmedilmemesi.
36- Sendikal faaliyetlere imkan saglanmasi, gerekli kolayligin saglanmasi, bu faaliyetler esnasinda izinli sayilmasi.
37- Sendikanin egitim, seminer, konferans ve benzeri toplantilari için Idareye ait salon ile araç ve gereçlerinden Idareyle anlasma saglamak suretiyle ücretsiz yararlanmasi.
38- Idareler tarafindan olusturulan ve alinacak kararlarin dogrudan kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklari ile çalisma kosullarini etkileyecegi kurul ve komisyonlar ile yüksekögretim kurumu organlarindan üniversite senatosu, üniversite yönetim kurulu, fakülte kurulu, fakülte yönetim kurulu, enstitü kurulu, enstitü yönetim kurulu, yüksekokul kurulu ve yüksekokul yönetim kurulunda, sendika temsilcisinin bulunmasi,
III- SONUÇ
(1) sayili listede yer alan sendika tekliflerinin toplu sözlesme görüsmelerinin hizmet koluna özgü bölümünde, (2) sayili listede yer alan tekliflerin toplu sözlesme görüsmelerinin kamu görevlilerinin genelini ilgilendiren bölümünde görüsülebilecegine, (3) sayili listede yer alan tekliflerin toplu sözlesme görüsmelerinin hangi bölümünde görüsülecegi konusunda ve (4) sayili listede yer alan tekliflerin ise taraflarca mali ve sosyal hak kapsaminda olup olmadigi konusunda uzlasi saglanamamistir.
Egitimciler Birligi Sendikasi temsilcisi (3) sayili Cetvelde sayilan hususlarin hizmet kolu kapsaminda müzakere edilmesi gerektigini, (4) sayili Cetvelde sayilan hususlarin ise mali ve sosyal haklar kapsaminda oldugunu ve toplu sözlesme kapsaminda müzakere edilmesi gerektigini ifade etmistir.
Arz olunur. 3/5/2012
Sinasi YURDAKUL Genel Müdür Yardimcisi Maliye Bakanligi Temsilcisi (Imza) |
Ahmet ÖZER Genel Sekreter Egitim-Bir-Sen Temsilcisi (Imza) |
Enes POLAT Baskan Yardimcisi D. Personel Baskanligi Temsilcisi (Imza)
|
Kagan SAYGILI Daire Baskani Kalkinma Bakanligi Temsilcisi (Imza) |
Mete SAAT Daire Baskani V. Hazine Müstesarligi Temsilcisi (Imza) |
|