Genel Yetkili Sendika

Ülkemiz, üyemiz ve yerküremiz için çalışıyoruz

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın, üyelerinin sorunlarını çözmek, onlara daha iyi hizmet etmek için emek verdiklerini, ter akıttıklarını söyledi.

Ali Yalçın, Eğitim-Bir-Sen Balıkesir 2 No’lu Şube’nin hizmet bürosunun açılışına, 1 ve 2 No’lu şubelerin divan toplantısına ve “Vefatının 20. Yılında Alaeddin Özdenören Sempozyumu”na katıldı.

Balıkesir 2 No’lu Şube’nin bürosu hizmete açıldı

Yalçın, ilk olarak, Balıkesir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yücel Oğurlu’yu ziyaret etti, ardından Balıkesir Üniversitesi Çağış Kampüsü’nde yer alan Eğitim-Bir-Sen Balıkesir 2 No’lu Şube’nin hizmet bürosunun açılışını gerçekleştirdi. Yeni hizmet bürosunun hayırlara vesile olması temennisinde bulunarak, emeği geçenlere teşekkür eden Yalçın, sendika binalarının, dostlarla bir araya geldikleri, kaynaştıkları, dertleri paylaştıkları ocak, Türkiye’nin, eğitim çalışanlarının ve insanlığın meselelerine karşı tavır geliştirdikleri mutfak olduğunu dile getirdi. Yalçın, “Üyelerimizin sorunlarını çözmek, memnuniyetini artırmak ve onlara daha iyi hizmet etmek için emek veriyor, ter akıtıyoruz. Yeni hizmet büromuzun hayırlı işlere imza atmaya vesile olmasını diliyor, Şube Başkanımız İbrahim Aydın’ın şahsında şube yönetim kurulumuza teşekkür ediyorum” dedi.

Örgütlü gücümüzü büyüterek mücadeleye kararlı bir şekilde devam edeceğiz

Yalçın, daha sonra, Eğitim-Bir-Sen Balıkesir 1 ve 2 No’lu şubelerin divan toplantısına iştirak etti. Toplantıda eğitim gündemi, eğitim çalışanlarının, kamu görevlilerinin sorunları ve beklentileri konuşuldu. Eğitim çalışanlarının, kamu görevlilerinin sorunlarının çözülmesi, taleplerinin karşılanması için çalışıp çabaladıklarını kaydeden Yalçın, “Biz üyesini merkeze alan, ülkesinin sorunlarına duyarlı, ülkesi ve milleti için hizmet üreten, insanlığın sorunlarını mücavir alanımız içerisinde addeden ve ona ilişkin tavır geliştiren toplum vicdanını harekete geçiren bir sendikayız” şeklinde konuştu.

Amaçlarının, üyelerinin, eğitim çalışanlarının mali, özlük ve sosyal haklarını korumak, geliştirmek; sorunlarına çözüm bulunmasını sağlamak, eğitimin daha nitelikli hâle gelmesi için emek harcamak, vesayetin izlerinden tamamen arındırılmasını temin etmek, eğitim çalışanlarının işinin başına daha huzurlu bir şekilde gidebilmelerini sağlamak olduğunu vurgulayan Yalçın, şöyle devam etti: “Bu anlamda sorumluluğumuzu hakkıyla yerine getirmeye çalışan bir teşkilatız. Sorunları çözmek için çaba harcıyor, iyi bir eğitim için akıl teri döküyoruz. Bizim büyük bir davamız, ulvi bir gayemiz var. Samimiyetle, iyi niyetle azim ve kararlılıkla yol almanın çok büyük sonuçlar doğurabileceğinden hareketle adımlarımızı attık ve bugünlere geldik. Bununla da yetinmeyeceğiz. Daha almamız gereken çok yol, atmamız gereken adımlar, çözmemiz gereken sorunlar, yapmamız icap eden işler var.”

Yalçın, “4688 sayılı Kanun’da değişiklik, öğretmenlerin alan değişikliği iş ve işlemlerinin yapılması, sıra tayininin yeniden hayata geçirilmesi, yönetici görevlendirme ve öğretmen atama yönetmeliklerinin eğitim çalışanlarının haklarının korunması ekseninde değiştirilmesi, depremden etkilenen bölgelerdeki kamu personelinin çalışma şartlarının iyileştirilmesi, DYK kurslarında memur ve hizmetli personel yönünden sayı sınırlamasının kaldırılması, üniversite idari personelinin üniversitelerarası yer değiştirebilmesi, görevde yükselme ve ünvan değişikliği sınavlarının kurumların keyfine bırakılmayarak ihtiyari değil zorunlu olması, birinci dereceye yükselen tüm memurlara 3600 ek gösterge verilmesi için çözüm üretilmesi” başta olmak üzere yaptıkları çalışmaları anlatarak, “Mücadeleye örgütlü gücümüzü büyüterek kararlı bir şekilde devam dedik” ifadelerini kullandı.

Yedi Güzel Adam ile aynı kitaba dayanmaktayız

Genel Başkan Ali Yalçın, Mehmet Akif İnan Vakfı, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir Kent Konseyi ve Eğitim-Bir-Sen Balıkesir 1 No’lu Şube’nin işbirliğiyle düzenlenen ve Avlu Kongre ve Kültür Merkezi Ertuğrul Salonu’nda gerçekleştirilen “Vefatının 20. Yılında Alaeddin Özdenören Sempozyumu”na da katıldı.

Sempozyumun açılışında konuşan Yalçın, Yedi Güzel Adam’ın belki de en yalnızını, evlat acısıyla pişen bir yüreği, parlak bir zekâyı, biraz mahzun, biraz dalgın bir fikir adamını; ‘bu dünyada hak ettiğinin pek azına sahip olabilmiş’ Alaeddin Özdenören’i anlamanın önemine işaret ederek, şöyle konuştu: “Edebiyattan ne bekledikleri sorusuna cevap bulamayanları, hayattan ne bekledikleri sorusu üzerinde düşünmeye davet eder: ‘Eğer edebiyatçı olarak sorumluluğumuzu kavramışsak, Müslümanca bakacak, Müslümanca anlatacağız; ister bülbülün feryadını, ister insanın feryadını.’ Özdenören hakkında yazan hemen herkes onun şiirinden ve şairliğinden söz eder ama felsefesinden pek az bahsedilir. Oysa O, Türkiye’de batılılaşmayı felsefi bir platformda inceleyen ilk kişidir. Aldığı felsefe eğitimiyle Batı düşüncesini köklerine kadar deşifre etmiştir.”

“1980’lerde yaptığı şu analiz bugün aynen geçerlidir” diyerek sözlerini sürdüren Yalçın, “Batı paradigmasının çürüyen ama gömülmeyen bir ceset gibi kokuştuğu, düşünceleri yozlaştırdığı, insanlığı felakete sürüklediği bir vasatta, köklü medeniyet davamızı öksüz bırakmadan sesini yükselten bu kalemleri anlatmak boynumuzun borcudur. Yedi Güzel Adam’dan Akif İnan’ın kurucusu olduğu Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen, bu davanın, mücadelenin, medeniyetin emek temsilcisidir. Memur-Sen ve Yedi Güzel Adam aynı kitaba dayanmaktadır. Akif İnan başta olmak üzere, Yedi Güzel Adam’ın her birini gençlerimize tanıtmak için Türkiye’nin yedi bölgesindeki okullarımızda Yedi Güzel Adam kütüphaneleri kuran bir emek hareketi olarak, Gazze’de yaşanan soykırımın Batı’nın ikiyüzlü paradigmasını ve modern dünya düzeninin sefaletini bir kez daha faş ettiği bu acı günlerde Alaeddin Özdenören’i anlamanın bize çok şey katacağına inanıyor, bugün bizimle aynı dertle dertlenen ve sempozyumumuzun hayata geçmesinde katkısı olan tüm paydaş kurumlara ve katılımcılara şükranlarımı arz ediyorum” değerlendirmesinde bulundu.

Ali Yalçın program kapsamında okul ziyaretlerinde bulundu.