Genel Yetkili Sendika

SBS Sonuçlari Sok Etkisi Yaratti

Sube Sekreterimiz Yunus Memis, 2009 SBS siralamasinda Diyarbakir'in 80. sirada yer almasinin sok etkisi yarattigini söyledi.

 

Yunus Memis, sube binasinda düzenledigi basin toplantisinda, SBS'ye giren ögrenci sayisinda son 3 yilda büyük artis oldugunu, bunun en büyük nedenin Valilik ve Milli Egitim Müdürlügünün kiz çocuklarinin okullasmasi için yaptigi çalismalar oldugunu belirtti.

 

Halen Diyarbakir'da idareci atamalarinin vekâleten yapilmasi nedeniyle okullarin liyakatsiz idareciler tarafindan yönetildigini, ileriye yönelik hiçbir vizyonu olmayan bu kisilerin egitimdeki verimi düsürdügünü belirten Memis, söyle konustu: 'Diyarbakir'in SBS siralamasinda 80. sirada yer almasi hepimizi sok etmistir. Ilimiz basta olmak üzere bölge illerine pozitif ayrimcilik yapilarak fiziki alt yapi eksikligi ivedilikle tarafindan giderilmelidir. Ilimizde egitim ve gelir seviyesi düsük oldugu için aile yeterince çocuguyla ilgilenmiyor ve gereken rehberligi yapamiyor. Bölgede çalisan ögretmen ve idarecilere gerekli mali destek saglandiktan sonra en az 5 yil çalisma zorunlulugu getirilmelidir. Ögretmen meslegine sayginlik kazandiracak önlemler alinmalidir. Yeni müfredatla daha etkili bir sekilde kullanilmasi gereken araç ve gereçler okullarimizda bulunmamakta, bulunanlar da gereken ihtiyaca cevap verememektedir. Ögretmenlerin yeni programin uygulanmasi ile ilgili daha hizmet içi egitim kurslarina katilmasi, egitim dönemi basinda ve sonunda yapilan seminer çalismalarinin amacina uygun bir sekilde yapilmasina olanak saglanmalidir.'

 

Sube Sekreterimiz Memis, Diyarbakir'daki egitimde yasanan basarisizligin altinda yatan nedenleri 12 maddede siraladi:

1- Ilimizdeki derslik sayisinin yetersizligi ve belli bölgelerdeki okullasma planlamasi dogru yapilamadigindan su sonuç ortaya çikmistir:

Illere göre sinava giren ögrenci sayisi ve yine illere göre derslik basina düsen ögrenci, sayilarindaki dengesizliginde etkili olmustur. Il basari siralamasina göre Türkiye 1. olan Burdur’un sinava giren ögrenci sayisi  3171, derslik basina düsen ögrenci sayisi ilkögretimlerde 15,liselerde 13; ikinci olan Edirne’nin ögrenci sayisi 4547, derslik basina düsen ögrenci sayisi ilkögretimlerde 20,liselerde 21; üçüncü olan Eskisehir’in ögrenci sayisi 9650, derslik basina düsen ögrenci sayisi ilkögretimlerde 21,liselerde 23’tür.  Dereceye giren diger iller incelendiginde durumun çok farkli olmadigi görülecektir. Ayni istatistikler Diyarbakir için incelediginde ise; 8. Siniflarda sinava giren ögrenci sayisinin 27.878, derslik basina düsen ögrenci sayisinin ilkögretimlerde 52, liselerde 46 oldugu görülecektir. Ilimizde 4540 derslige ihtiyaç vardir.  Bu sonuçlara göre ilimize ve bölge illerine pozitif ayrimcilik yapilarak fiziki alt yapi eksikligi ivedilikle hükümet tarafindan giderilmelidir.

2- Ilimizdeki sivil ve resmi kurumlarin yöneticileri yapilan tüm çalismalara ragmen maalesef birbirlerine karsi ön yargili bir tutum içindeler. Buda okullardaki idarecilerin iyi niyetle yapmak istedikleri bazi çalismalarin aksamasina sebep olmaktadir.

3- Bölgemizde ve özellikle de ilimizde ögretmen çesitliligi, kalitesi ve sirkülâsyonu egitimi olumsuz etkilemektedir. Bunun giderilebilmesi için bölgede çalisan ögretmen ve idarecilere gerekli mali destek saglandiktan sonra en az 5 yil çalisma zorunlulugu getirilmeli ve bu 5 yilin sonunda zorunlu iller arasi veya il içi rotasyona tabi tutulmasi gerekir.

4- Ögretmenlerin yeni programin uygulanmasi ile ilgili daha fazla hizmet içi egitim kurslarina katilmasi ve egitim ögretimin basinda ve sonunda yapilan seminer çalismalarinin amacina uygun bir sekilde yapilabilmesine olanak saglanmalidir.

5- Ilkögretim müfettislerinin de rehberlik çalismalarini yeterince yapmadigi/yapamadigi bununda ögretmenler üzerinde olumsuz etkiler biraktigi gözlenmektedir.

6- Halen idareci atamalari vekâleten yapildigindan Milli Egitim ve okullar da liyakatsiz idareciler tarafindan yönetilmektedir. Ileriye yönelik hiçbir vizyonu bulunmayan bu kisiler de  egitim ögretimde verimi düsürmektedir.

7- Ilimizde egitim seviyesi ve ekonomik durumlarin düsüklügünden dolayi aile yeterince çocuguyla ilgilenemiyor ve gereken rehberligi yapamiyor.

8- Okullarda SBS hakkinda ögrencilere yeterince rehberlik yapilamamaktadir. Ve bu konuda Rehberlik ve Psikolojik Danisma hizmeti sunacak olan rehber ögretmenlerin sayisi yetersizdir.

9- Basarili olan idareci, ögretmen ve ögrencilerin yeterince taltif edilmemesi ögrencilerin basarisini olumsuz etkilemektedir.

 10- Yeni müfredatla daha etkili bir sekilde kullanilmasi gereken araç ve gereçler okullarimizda bulunmamakta, bulunanlar da gereken ihtiyaca cevap verememektedir.                    

11- Ek derslerin cazip ve caydirici degildir. Dolayisiyla ek dersleri cazip hale getirip ek genelgesi ile ilgili yeni bir düzenlemenin acilen yapilmasi gerekmektedir.

12- Ögretmen meslegine sayginlik kazandiracak maddi ve manevi tedbirler bir an önce alinmalidir.