Genel Yetkili Sendika

Basarisizlik Kaderimiz Degildir

Sendikamiz Sanliurfa Sube Baskani Suphi Çiçek, basarisizligin, geri kalmisligin kader olmadigini ifade ederek, “Sorunun kaynagini tespit edip dogru çözümleri hayata geçirdigimizde Sanliurfa da egitim siralamasinda hak ettigi yeri muhakkak alacaktir” dedi.

Çiçek, Ortaögretim Kurumlari Sinavi (OKS) ve ÖSS sonuçlari ile ilgili düzenledigi basin toplantisinda, sinav sonuçlarinin ortaya çikardigi tablonun, milli egitim sisteminin hala hedeflenen yerden uzak oldugunu gözler önüne serdigini söyledi.

 

OKS’de sinava giren 905 bin adaydan 31 bin 221’inin sifir puan aldigini, ÖSS’de ise 25 bin adayin puanlarinin hesaplanmadigini ve 99 bin 226 adayin tercih yapma hakkini elde edemedigini hatirlatan Çiçek, sözlerini söyle sürdürdü:

 

“Mevcut tablo, egitimin temel sorunlarina iliskin ciddi önlemler alinmasinin zorunlulugunu ortaya koyarken; ayni zamanda ögrencilere kaliteli, dogru ve saglikli bir egitim veremedigimizin de kaniti olmustur. Buna ragmen maalesef hatalardan ders alinmamakta ve her yil yasanan basarisizlik tablosu bir sonraki yil tekrar etmekte, dolayisiyla egitim sistemimiz alarm vermektedir.”  

 

Sinav sonuçlarinin Sanliurfa açisindan degerlendirildiginde üzücü bir tablo ile karsilastiklarini kaydeden Suphi Çiçek, “Ismi iller arasinda sonlardan inmeyen Sanliurfa’daki egitim kalitesi mevcut hali ile bir kangren halini almistir. Kalabalik siniflar, yetersiz derslikler, mevsimlik isçi konumundaki ögrencilerimiz ve tayin süresini doldurup ilimizden adeta kaçar gibi giden ögretmenlerimizle basari elbette hedeflenemez. Ayrica ilimiz egitim bürokrasindeki gösteris ve üst makamlara sirin görünmeye dayali günlük egitim politikalari da sorunun diger bir boyutunu olusturmaktadir. Okullari sportif faaliyetler, müsamere ve kermes gibi etkinliklerde bogan bu egitim anlayisi ile Sanliurfa’nin egitim sorunlarini çözmemiz mümkün degildir” diye konustu.

Çiçek, sözlerini söyle tamamladi:

 

“Önerimiz, egitim sorunu hakkinda bir acil eylem programinin valilik öncülügünde gerçeklestirilmesidir. Ögrencileri okul yerine dershaneye baglayan, basaridan çok basarisizligi konusulan ilimiz egitim sorunlari bütün yönleriyle tartisilmali, sorgulanmali ve saglikli bir yapinin olusturulmasi için basta sendikalar olmak üzere egitim camiasinin tüm yetkilileriyle bilgi alisverisinde bulunulmalidir. Basarisizlik, geri kalmislik kaderimiz degildir. Sorunun kaynagini tespit edip dogru çözümleri hayata geçirdigimizde Sanliurfa da egitim siralamasinda hak ettigi yeri muhakkak alacaktir.”