Görele Temsilciligimiz, ilçedeki ögretmenler arasinda bir anket çalismasi yaparak, ögretmenlerin egitim-ögretim faaliyetlerinin yürütülmesine yönelik öneri ve beklentilerini tespit etti. 185 ögretmenin katildigi ankette çarpici sonuçlar ortaya çikti.
Temsilcimiz Basögretmen Dr. Hayrettin Karadeniz’in hazirladigi ankete katilan ögretmenler, ögrenciler ders kitaplarini tasimakta zorlandigi için, ücretsiz dagitilan kitaplarin ilkögretim ögrencileri için iki fasikül halinde hazirlanmasini isterken, ögrencilerin genel düsüncesine göre ücret ödenmeden dagitilan ders kitaplarinin degeri olmadigindan, az da olsa bir ücret alinmasi gerektigini düsünüyor.
Sene sonunda ders kitaplarinin toplanmasi gerektigine inanan ögretmenler, Matematik ders kitaplarinda (özellikle 9. siniflar) daha net ve anlasilir, görsel, örnek alistirmalara daha fazla yer verilmesinden yana.
Ders kitaplarinin içeriginin bilgi bakimindan daha zengin hale getirilmesini talep eden ögretmenler, ücretsiz ders kitaplarin seçimini numune kitaplar arasindan brans ögretmenlerinin yapmasi gerektigini söylüyor.
Ankette öne çikan diger konulardan bazilari söyle:
- Özellikle 6 ve 7. siniflarin müfredati çok agir, biraz hafifletilmelidir.
- Yeni müfredata uygun araç ve gereçler ihtiyaci tam olarak karsilayamiyor. Bilhassa bilgisayar teknoloji siniflari okulun kapasitesi göz önünde bulundurularak bu siniflarin sayisi artirilmalidir.
- Idarecilerin egitim-ögretim faaliyetlerine daha çok vakit ayirabilmeleri için okullarin memur ihtiyaci mutlaka giderilmelidir. Özellikle liselere muhasebe islerini yürütecek bir memur verilmeli ya da ilçe MEM’deki muhasebe birimi bu görevi ifa etmelidir.
- Ilçe MEM nezdinde teknik personel (tesisatçi, teknoloji uzmani) bulundurmali ve okullarin ihtiyaçlari bu personeller sayesinde giderilmelidir
- Uzmanlik-kariyer sinavi senede en az bir defa yapilmalidir.
- Egitim-ögretimde yeni düzenlemeler yapilirken, her branstan en az 10 ögretmenin görüsüne basvurulmali ve konu tartisilmalidir.
- Kravat takma zorunlulugu kalkmali.
- Ilkögretimin I ve II. kademeleri farkli binalarda egitim-ögretim görmelidir.
- Veliler daha fazla egitim-ögretimin içine çekilmelidir.
- Okullara spor ve konferans salonlari kazandirilmalidir.
- Maasla ödüllendirmeler objektif ve saydam olmali, kriterler ögretmenlere duyurulmalidir.
- Giresun ilinde mecburi hizmetlerini tamamlamak için çalisanlar iki yilda bir kademe almakta; fakat mecburi hizmetlerini baska illerde tamamladiktan sonra bu ilde çalisanlar iki yilda bir kademe alamamaktadir. Hem Giresun hem de benzer illerdeki bu adaletsizligin giderilmesi için gerekli düzenlemeler yapilmalidir.
- Ögretmenlik yipratici bir meslektir. Asker ve polislerde oldugu gibi emeklilik yasi daha asagiya çekilmelidir.
- Geçici yolluk ve tedavi giderleri zamaninda ödenmelidir.
- Bazi okullarda ögretmene ihtiyaç var ama norm kadro yok. Norm kadro uygulamasina yeni düzenlemeler getirilmelidir.
- Ögrencilere sürekli bilgi yükleme yerine, kisiliklerini gelistirebilmelerine yönelik bir egitim anlayisi getirilmeli.
Disiplin yönetmeligi tekrar gözden geçirilmelidir. Özellikle yeni gelismeler de dikkate alinarak egitici ve caydirici niteliklere sahip yeni düzenlemeler yapilmalidir.
- Sinif ögretmeni ile brans ögretmenlerinin maas karsiligi okuttuklari ders saatleri esit (15 saat) olmali.
- Ek ders ücreti en az 10 TL olmali.
Anket sonuçlarini görmek için tiklayiniz