Genel Yetkili Sendika

Egitim Çalisanlari Ayni Haklardan Yararlanmalidir

Sube Baskanimiz Latif Selvi, egitim-ögretimin duragan olmadigini belirterek, “Sorunlar sifirlanamaz ama kabul edilebilir makul bir düzeye indirgenebilir” dedi.

 

Selvi, egitim-ögretim yilinin baslamasi dolayisiyla bir basin toplantisi düzenledi. Hizmetli ve memurlarin atamalarinin bir takvime baglanarak, istege bagli ve puan üstünlügüne göre gerçeklestirilmesi gerektigini ifade eden Selvi, “Görev tanimlari somut ve net olmali, ‘amirin verdigi diger görevler’ gibi ifadeler kaldirilmalidir. Egitim-ögretim bir bütündür. Egitim çalisanlarinin hepsi ayni haklardan faydalanmalidir. Sözlesmeli personelin sorunlari acilen çözüme kavusturulmalidir” seklinde konustu.

 

Yer degistirme yönetmeligindeki sorunlarin büyük oranda çözüldügünü dile getiren Selvi, “Ancak özür grubu atamalarinda valiliklere yetki verilerek inisiyatif birakilmali, es durumu özründen atama sorunu kolaylastirilarak parçalanmis ailelere son verilmelidir. Yine atamalar yerindelik esasina uygun olarak illere birakilmali, muhtemel güncelleme eksikleri dikkate alinarak hatali atama yapilmamalidir” ifadelerini kullandi.

 

Selvi, bazi sorunlarin çözümü için yapilmasi gerekenleri söyle siraladi: 

-Ögretmen açiginin giderilmesi için Maliye Bakanligi yeterli kadro tahsisi yapip ögretmen alimina imkan vermelidir. Çünkü KPSS’de basarili olmus, ihtiyaci rahatlikla karsilayabilecek egitimciler atanmayi beklemektedir.

-Tasrada çalisan ögretmenler, mahrumiyetlerine karsilik ek tazminatla desteklenmeli, böylece tasrada uzun süreli çalisma ortami saglanabilmelidir.

-Ögretmenler il hudutlari içinde izne gerek kalmadan seyahat ederek hizmetlerini sürdürebilmelidir.

-Kariyer sinavini kazanmis ögretmenlere kontenjan artirimi yapilarak, uzmanliklari verilmeli ve her yil sinav açilmalidir.
-Milli Egitim Bakanligi’nin bütçesi hedeflere göre revize edilmeli, otuz kisilik siniflar ve normal ögretim hedefine göre ödenek ayrilmalidir. Ilkögretim okullari da liseler gibi sabit bir bütçeye kavusturulmalidir.

-Birkaç okulumuzun haricinde spor salonu bulunmamaktadir. Bir sosyal tesis haline getirmeyi hedefledigimiz okullarimiz, ivedilikle bu sorunlardan arindirilmalidir.

-Meslek ve genel lise yapilanmasinin Avrupa standartlarina yaklastirilmasi hedeflenmistir. Bu hususta öncelikle çözülmesi gereken, tüm meslek liselerine Anadolu Ögretmen Liseleri’ndeki uygulama aynen getirilmelidir. Yani katsayi adaletsizligine son verilmelidir.

-ÖSS, süreç baslamadan yeniden ele alinmalidir.

-Üniversiteye giris ve sinav sistemi, basariyi ölçen bir ölçüt olmali, ögrencilerimizi eleyen bir ayraç olmaktan çikarilmalidir.