Milli Egitim Bakanligi Mesleki ve Teknik Egitim Genel Müdürlügünde Egitim Ortamlari ve Ögrenme Süreçlerinin Gelistirmesi Grup Baskani olarak görev yapan Tunay Alkan, Subemizin düzenledigi Cuma seminerlerine katilarak, ‘Egitimde Fatih Projesi kapsaminda üretilen akilli tahtalar ve tablet bilgisayarlar’ konusuna degindi.
Alkan, “Uygun egitim seviyesinde kullanilmakta midir” gibi sorularin soruldugunu, ifade ederek, “Okullara kontrolsüz olarak giren birçok teknolojik ders araci standart, uyum ve haberlesme sorunu ile Milli Egitim Bakanligi’ni karsi karsiya birakmaktadir. Kontrolsüz her yerden akacak sular, ancak sel olusturabilir. Kontrol altina alinmis sular ise is yapar, barajlarda toplanip elektrik üretilebilir. Iste MEB bu sorularin cevabini arama yolunda ‘Egitimde Fatih Projesi’ni hazirlamistir. Zira bu proje bilesenleri göz önüne alindiginda, egitimden baslayarak toplumu topyekûn dönüstürmeyi (toplumun dijital transformasyonu) ve böylece dönüsümü yönetmeyi hedeflemektedir” dedi.
Milli Egitim Bakanligi Bilgi Toplumu Strateji Belgesi’ndeki “ Bilgi ve iletisim teknolojilerinin egitim sürecinin temel destek araçlarindan biri olmasi, ögrencilerin ve ögretmenlerin bu teknolojileri etkin kullanabilmesi” hedefine ulasmak için çesitli çalismalarin yürütüldügünü belirten Tunay Alkan, “Zaman içerisinde süregelen ve yapilmaya devam eden bu çalismalarin yani sira, son günlerde adindan sikça bahsedilen ‘Egitimde Fatih Projesi’ bu alanda dünyada en önemli projeler arasindadir. Projenin amaci, ülkemizdeki tüm okullari ayni Bilisim Teknolojileri (BT) imkânlari ile donatarak, iyilestirmek ve egitimde firsat esitligi saglamaktir. Fatih Projesi’nin dört yilda tamamlanmasi hedeflenmektedir. Birinci yil ortaögretim okullari, ikinci yil ilkögretim ikinci kademe, üçüncü yil ise ilkögretim birinci kademe ile okulöncesi kurumlarinin BT donanim altyapisi kurulumlari hedeflenmektedir. Altyapi kurulumlarina paralel proje bilesenleri kapsaminda çalismalar yapilacaktir. Degisim ve dönüsümün inanilmaz bir hizla gerçeklestigi günümüzde, degisim ve dönüsümler egitim ortam ve süreçlerine de ister istemez etki etmektedir. Bu ortam ve süreçlerde kullanilan yöntem, teknik, araç ve gereçlerin de bu durumdan etkilenmemesi kaçinilmazdir. Hatta egitimciler olarak gelisen teknolojinin isimizi kolaylastirma yönünde getirdigi avantajlari egitim sürecinin içine kazandirmamiz gerekmektedir” seklinde konustu.
Sube Baskanimiz Ilhan Eranil, Tunay Alkan’a, seminere katkisindan dolayi tesekkür ederek, kendisine bir plaket takdim etti.
Bu arada, Rize Üniversitesi’nde ögretim üyesi olan Sube Denetleme Kurulu Baskanimiz Namik Kemal Okumus’a bir plaket verildi.