Genel Yetkili Sendika

Adnan Menderes Üniversitesi Kurum Idari Kurulu Kararlari Imzalandi

Adnan Menderes Üniversitesi Kurum Idari Kurulu kararlari imza altina alindi. Üniversite çalisanlarinin mali haklarinin iyilestirilmesi ve çalisma barisinin saglanmasi, egitim kalitesinin yükseltilmesi, çevrenin daha iyi düzenlenmesi gibi birçok kararin alindigi toplantida, Adnan Menderes Üniversitesi adina Rektör Yardimcisi Prof. Dr. Ekmel Tekintas, üniversite üst yönetimini, sendikamizi ise Adnan Menderes Üniversitesi Temsilcimiz Göksel Baran temsil etti. 2 Aralik 2009 tarihinde yapilan toplantida oybirligiyle imza altina alinan kararlardan bazilari sunlar:

Personel

-Disiplin Kurullarinda Sendika Görevlilerinin bulunmasi konusunda bu konudaki Mevzuatin incelenerek buna göre islem yapilmasi,

-13/b-4 ile görevlendirmede karsilikli ayni unvana sahip personelin dilekçe ile müracaati konusunda üniversitemizin görevlendirdigi, Rektör Yrd. Prof. Dr. Ekmel Tekintas, Doç. Dr. Didem Evci, Personel Daire Baskani Suat Pala ve Sube Müdürü Gönül Gökçe’den olusan komisyon çok duyarli bir sekilde hareket etmektedir. Gözden kaçan olumsuzluklarin ortadan kaldirilmasi için bilgi verilmesi durumunda degerlendirilecektir.

-Üyelerimizin Bilgi Edinme Kanunu çerçevesinde edindikleri Sicil Raporlarinin incelenmesinde; özellikle bazi birimlerimizde sicil raporunun memurun mesleki ehliyeti hakkindaki notlar bölümünün “Memurun Tarafsizligi” ve “Insan Haklarina Saygisi” bölümlerine 100’den asagi not (60, 70, 80, 90 gibi) verildigi halde kisiler hakkinda tarafsizligi ihlalden herhangi bir sorusturma açilmadigi tespit edilmistir. Konu ile ilgili devlet Personel Baskanliginin görüsünde tarafsizlikla ilgili soruya verilecek notun olumlu düsünüldügü takdirde 100, olumsuz düsünüldügü takdirde 100’den asagi puanlanabilecegi, bu takdirde kisi hakkinda disiplin sorusturmasi açilmasi gerektigi ifade edilmistir. Bu konuda sicil amirlerinin uyarilmasi,

Bu konudaki sikintilari kurum idari kurulumuzun bilgisindedir. Sicil amirleri bilgilendirilecektir.

-Soförlerin oda sikintisi… Kampus içerisinde yer sikintisi mevcuttur. Bu konu öncelikli çözüm bekleyen konular arasindadir. Sendika temsilcilerinin beyan ettigi Yazicioglu Insaat’a ait yerin baska bir birim tarafindan kullanilmak üzere planlama yapilip yapilmadigi kurulumuzun bilgisinde degildir. Bu bina için bir planlama yapilmadi ise, soförlerin kullanimina tahsis edilmesi durumunun Rektörlük Makamina arzina karar verilmistir.  

Yükselme Sinavlarina Iliskin Hususlar

-Memuriyete ilk basladiklarinda, mezun oldugu yüksekokuldan aldigi unvanin disinda farkli bir unvanla istihdam edilen personele, unvan degisikligi sinavina tabi tutularak, mezun oldugu bir üst ögrenim unvani ile ilgili kadro tahsis edilmesi için birimlerin talepleri de dikkate alinarak Devlet Personel Baskanligi ile koordinasyon saglanacaktir. (örnegin: biyoloji bölümünden mezun olup laborant olarak istihdam edilen personel)

-Atama ve görevde yükselme konusunda idarenin hali hazirda baslattigi bir çalisma var. 2008 yili içinde yapilan sinavda yedek durumunda kalan (ilan edilen kadro sayisi kadar) personelimizin atamalari yapilacaktir. Devam eden çalismalar sonunda belirlenecek kriterler tekrar görüsüldükten sonra nihai karar verilecektir. Özellikle yukarida belirtilen kadrolara atanmalarda belirlenecek olan bu ölçütlere uyulacaktir.

-Daha önce alinmis olan karar geregi 657 Sayili Devlet Memurlari Kanunu’na tabi çalisan devlet memurlarinin unvan degisikligi ve görevde yükselme sinavinin yapilmasi için gerekli çalisma yapilmaktadir. Kadro izninin verilmesi halinde gerekli ilanin yapilacagi Rektörlük temsilcileri tarafindan ifade edilmistir.

-Üniversitemizde görevde yükselme sinavi ile ilgili çalismalar sürmekte olup, çalismalar tamamlandiginda gerekli duyurularin yapilmasi planlanmistir.

-Üniversitemiz bu yil birçok Bilgisayar Isletmeni kadrosuna atama yapmistir. Bu konuda istenilen kadro taleplerine yeterli sayida izin alinamamaktadir. Kadrolar açildikça atama islemine devam edilecektir. Sendikanin talebi degerlendirilecektir. 

Sosyal Konular

-Akademik ve idari personel arasinda is arkadasligini, is verimliligini artiracak, moral gücünü yükseltecek, grup dinamizmini olusturacak ve sosyal diyalogu pekistirmek amaciyla sosyal etkinlikler yapilmasi hususunda hem üniversite hem de yetkili sendikanin isbirligi içinde hareket ederek, üniversitemiz sosyal tesislerinden de yararlanilarak programlar yapilmasi ifade edilmistir.

-Çalisanlarin görgü, bilgi ve deneyimlerinin artirilmasi amaciyla gerçeklestirilecek gezilere araç tahsisinin yapilmasi konusu, talep olmasi halinde degerlendirilecektir. 

Mali Basliklar

-Ücretlerin zamaninda yatirilmasi konusunda bundan sonra azami gayret gösterilmesi,
personelin mesai ve ek ders ücretlerinin gecikmeye mahal vermeden zamaninda ödenmesi için ilgili birimlerce hizlandirici tedbirler alinacagi belirtilmistir. 

-Mevcut yönetimin isbasina geldigi tarihten itibaren üniversitemiz hastanesinde çalisanlara ödenen Döner Sermaye Katki paylari düzenli olarak ödenmistir. Hastane gelirlerinin buna müsait olmasi için gayretli çalismalarin yapildigi, bunun sonucunda gelirlerde olusacak iyilesmeye bagli olarak personele ödenecegi ifade edilmistir.

-Üniversitemiz personelinin ek ders, mesai, yolluk ve gündeliginin ödenmesinde ilgili birimlerce hizlandirici tedbirlerin alinmasi benimsenmistir.

-Kurumlarinda egitim-ögretimin direkt içinde olmalarina ragmen, yasal engellerden dolayi üniversite çalisanlari üniversite ödeneginden yararlanmamaktadir. Üniversitemizde görev yapan idari personeli ekonomik sartlar açisindan zor durumda bulunan kesim dersek yerinde bir tanim yapmis oluruz. Üniversitelerimizde çalisanlarin sorunlarina bir nebze olsun çare getirecek Üniversite Ödenegi’nin idari personelin de yararlanacagi sekilde yeniden düzenlenmesi (1. derece için %50, 2. derece için %40, 3. derece için %35,  4. derece için %30, 5. derece ve alti için % 25 olarak) önem arz etmektedir. Bu anlamda ilgili makamlar ile görüsülerek bu talebimizin üst yazi ile YÖK Baskanligina bildirilmesi. Milli Egitim Bakanligi’nca egitim-ögretim yili basinda yilda bir defa ödenen “Egitim Ögretime Hazirlik Ödenegi” tüm üniversite personeline de verilmesi.

Karar: Bu durum Rektörlügümüzle ilgili olmamakla birlikte, sendikanin üniversitemize yazili bir talebi oldugu taktirde konunun Yüksek Ögrenim Kurumu Baskanligi’na iletilecegi, sendikanin da Genel Merkezleri araciligiyla ilgili Bakanliklar nezdinde girisimlerde bulunmasi uygun görülmüstür.

Üniversitemizde Kurulus ve Gelistirme Ödenegi’nin yükseltilmesi gerekçeleri ile tüm akademik personeli kapsayici biçimde iyilestirilmesi yönünde ilgili makamlarla görüsmeler yapilmasina ve taleplerin bir rapor seklinde yazilmasina,

Idari personelin Üniversite Ödenegi almasi, akademik personelin ise Kurulus ve Gelistirme Ödenegi’nde artis yapilmasi ile ilgili olarak üniversitemizin ve sendikanin daha aktif organize olmasi, maaslar ve özlük haklarinin iyilestirilmesi ve gerekli makamlara bu konunun daha sesli olarak iletilmesine…  

Internet/Iletisim/Ulasim

-Kurum Idari Kurulu kararlarinin üniversite internet adresinde duyurulmasi, üst yazi ile birimlere gönderilmesi ve yetkili sendikaya üniversite web sayfasindan link verilmesi kararlastirilmistir.

-Yillik iznini sehir disinda geçirecekler için hiçbir ayrim yapilmaksizin yol izni verilmesi hususunun 657 sayili DMK’nin ilgili maddesi geregince yilda bir defa ve 10 günden az olmamak üzere il disinda geçirilecek izinlerde, iznin geçirilecegi yerin uzakliginin da dikkate alinarak (2 günden 4 güne kadar) yol izni verilmesi isleminin uygulama birligi açisindan birimlere yazi ile duyurulmasi,

Karar: Tüm birimlere uygulama birligi açisindan Personel Daire Baskanligi’nca yazi yazilmasina…

-Kurum Idari kurullarinin Nisan ve Ekim aylarinda yapilan toplantilarinda alinan kararlarin kurum tarafindan uygulanmasini takip etmek, kurum çalisanlari ile birimlerinin sorunlarini ve çözümlerini görüsmek üzere yazili gündem maddeleri ile 3 ayda bir toplanmasi kararlastirilmistir. (Ocak, Nisan, Temmuz, Ekim aylarinda)

-Üniversitede temsilcileri bulunan sendikalara Rektörlük ve bagli birimlerdeki ilan panosu tahsisi Egitim-Bir-Sen için gerçeklestirilecektir. Diger sendikalarin talebi oldugu takdirde Rektörlük tarafindan onlara da yer verilecektir. Posta ve e-posta hizmetlerinden faydalandirilmasi hususu degerlendirilecektir.

-Basta yetkili sendika olmak üzere üniversitemizde faaliyet gösteren Egitim ve Saglik sendikalarinin bülten, dergi vb. çalismalarinin üniversite çalisanlarina kolay ulastirilabilmesi için sendika dolabi, sendika rafi vb. ad altinda yazi islerinde bir bölüm olusturulmasi, üniversitemiz çevre birimlerine ulastirilmasi konusunda ilgili birimlere talimat verilerek gerekli kolaylik saglanacaktir. 

657/4/B’ye Tabi Personel

-4/B çalisanlara fazla çalisma ücreti ödenmesi. Yemekhaneyi kullanmalari için çözüm aranmasi. Örnegin sadece bu personel için eskisi gibi fis uygulamasi yapilmasi…

Yasal bosluktan kaynakli sorunlar için sendikanin yazili talebi olmasi durumunda konu yasal çerçevede Hukuk Müsavirligi ve Strateji Gelistirme Dairesi’nce degerlendirilmesi saglanacak, mevzuat çerçevesinde hareket edilecektir. Bu konuda kurulumuz mahkeme sonuçlarina göre degerlendirme yapilacagina, sorunun çözümü için çalisma baslatilmasina, ayrica yasal düzenleme için sendikanin Genel Merkezi nezdinde çalisma yapmasina karar verilmistir.

-Kurum Idari Kurulu, sendikanin bu talebini yerinde bularak, adi geçen 4/B statüsündeki personele Bakanlar Kurulu Karari ile 2007 yili için tespit edilen tavan ücret esas alinarak 2008, 2009 ve 2010 yillari için tespit edilen yüzdelik artis ve denge tazminati vb. ödeme kalemleri ilave edilerek olusan ücretten 2010 yili basindan geçerli olmak üzere ödeme yapmasi ve kararin ilgili birime geregi için teblig edilmesine…

Banka

-Anlasmali banka ile protokolün incelenmesi sonucunda anlasmaya aykiri uygulamalar var ise anlasma yapilan banka subesinin ögrenci harçlarini zamaninda göndermemesi, bedelsiz hizmetlerini ücretli hale getirmesi, EFT’den ücret kesmesi nedeniyle uyari yazisi yazilarak sorunlarin giderilmesinin saglanmasina karar verildi. Sendika da bu konuda yasal yollarin arastirilacagini beyan etmistir.

-Üniversitemizle anlasmali bankadan kredi almak isteyen personele düsük faizle kredi verilmesi ve kredi kolayliklari konusunda Rektörlügün girisimde bulunmasi…

Konu takibimizdedir. Yapilan protokolde ‘hüküm var mi’ arastirilarak, yok ise, ilerde yapilacak olan protokol anlasmalarinda hüküm konmasi ile ilgili prensip karari alinmistir.