Subemiz, düzenledigimiz ve Türkiye’de ilk olma özelligi tasiyan Egitim-Ögretim-Bilim Hizmet Kolu Çalisanlari Sorunlari ve Çözüm Önerileri Il ve Bölge sûralarinda hazirlanan sonuç raporlarini Il Milli Egitim Müdürü Mehmet Ragip Üye’ye sundu.
Il Mili Egitim Müdürlügü brifing salonunda gerçeklesen toplantiya Sube Baskanimiz Abdurrahim Senocak, Il Milli Egitim Müdürü Mehmet Ragip Üye, Sube Sekreterimiz Ali Musa Bina, Sube Mali Sekreterimiz Ismail Çam, Sube Teskilatlanma Sekreterimiz Ali Kaya, Sube Basin Yayin Sekreterimiz Mehmet Arikan, Sube Egitim ve Sosyal Isler Sekreterimiz Hüseyin Günes, Sube Mevzuat ve Toplu Görüsme Sekreterimiz Oguzhan Yagmur, Il Milli Egitim Müdür yardimcilari ve basin mensuplari katildi.
Egitim-Ögretim-Bilim Hizmet Kolu Çalisanlari Sorunlari ve Çözüm Önerileri Il ve Bölge sûralarinda hazirlanan sonuç bildirgesini inceleyen Il Milli Egitim Müdürü Mehmet Ragip Üye, “Bu çalisma bizim için çok faydali oldu. Buradaki konularin birçogu zaten göreve geldigimden beri gündemimdedir. Ayrica Ilçe Milli Egitim müdürlerimle bir toplanti düzenleyerek, buradaki konulari detayli olarak inceleyecegiz. Sorunlarin çözümü için yogun bir çalisma yürütecegiz” dedi.
Çalisanlarin sorunlarini çözmenin öncelikli görevlerinden oldugunu vurgulayan Üye, çalismadan dolayi sendika temsilcilerimize ve tüm egitim çalisanlarina tesekkür etti.
Sube Baskanimiz Abdurrahim Senocak, sendika olarak Türkiye’de ilk defa “Egitim-Ögretim-Bilim Hizmet Kolu Çalisanlari Sorunlari ve Çözüm Önerileri Sûrasi” düzenlediklerini belirterek, sunlari söyledi:
“Üç asamadan olusan bu çalismamizin ilk ayagi olan “Il Sûrasi”ni 12 Aralik 2009 tarihinde; ikinci asamasi olan “Bölge Sûrasi”ni ise Usak, Manisa, Aydin, Denizli ve Mugla illerinin katilimiyla 9 Ocak 2010 tarihinde Izmir’de gerçeklestirdik. Sûra’nin genel kurulunu da 6/7 Mart 2010 tarihleri arasinda Ankara’da yapacagiz. Sekiz komisyonun marifetiyle yürüttügümüz Sûra çalismalarimizin iki komisyonunu Üniversite çalisanlari, alti komisyonunu da Milli Egitim çalisanlari olusturdu. Milli Egitim ile ilgili alti komisyonumuzun Sûra Genel Kurulu’nda ele alinmak üzere hazirladigi, çalisanlarla ilgili sorunlarin il düzeyinde çözülebilecegini düsündüklerimiz özetle sunlardir:
Hizmetlilerin Sorunlari: Okul müdürlerinin hizmetliler üzerindeki yetkileri kisitlanmali, yöneticiler hizmetlilere angarya is yüklememeli; hizmetiçi egitimlere hizmetlilerin de alinmasi saglanmali; okullara paspas makinesi alinarak, hizmetlilerin is yükü azaltilmali; yetistirme yurdundan gelen çalisanlara yönelik seminerlerde daha seçici bir dil kullanilmali (Fiilen devlet memuru olarak çalisan hizmetlilere yetistirme yurdu animsatilmamali ve yurttan gelen ögrenciler seklinde hitap edilmemeli).
Memur, Teknisyen ve Seflerin Sorunlari: Lojman dagilimlari daha adil yapilmali; tüm kurumlarda oldugu gibi, servis araçlarindan yararlanilmasina imkan taninmali; özel okul ve kurum kontenjanlarindan personel çocuklarinin faydalanmasi saglanmali; emekli olan çalisanlar hatirlanmali (Hizmet Seref Belgesi verilmeli); personel çocuklarina, tüm kurumlarda oldugu gibi, okul seçiminde öncelik verilmeli.
Kadin Çalisanlarin Sorunlari: Il Milli Egitim Müdürlügü’nde kadin ögretmenlerin sorunlarinin çözümüne yönelik birim olusturulmali; Milli Egitim müdürlükleri tarafindan muayyen bölgeler olusturularak, çalisanlarin çocuklarina yönelik ücretsiz kreslerin faaliyete geçirilmesi; ögretmenevi gibi sosyal tesislerden esit olarak yararlanilmasina zemin hazirlanmasi.
Ögretmenlerin Sorunlari: Ilkögretim okullarindaki 6, 7 ve 8. siniflarin ayri bir okulda-binada ders görmeleri; ögretmen çocuklari için kresler açilmali; okullarin projelendirilmesi asamasinda; kütüphane, ögretmen odasi, konferans salonu, spor salonlarinin dikkate alinmasi; tüm okullarda not defteri kullanim zorunlulugunun kaldirilmasi; okullarda branslara göre derslik sisteminin olusturulmasi; ek ders, egzersiz ve nöbet dagiliminda amirlerin keyfi tutum ve davranislarinin önlenmesi.
Okul Yöneticilerinin Sorunlari: Proje çalismalari ve hizmetiçi egitim faaliyetleri mesai saatleri içinde yapilmamali; okullarin güvenlik ve temizlik sorunlarinda yerel yönetimler tesvik edilmeli; Il Milli Egitim Müdürlügü’nde görevli teknik elemanlarin yanisira, meslek liselerindeki teknik personelin bütün okullarda çalisabilmesi saglanmali; kantin ve otopark gelirlerinden Il Milli Egitim Müdürlügü’ne ayrilan paylar ekonomik durumu yetersiz okullara dagitilmali; okullarin basarilari degerlendirilirken, salt bir üst ögrenime ögrenci yerlestirme kriteri temel alinmamali, her okul kendi sartlarinda degerlendirilmeli; il içi yazismalar tamamen elektronik ortamda yapilmali; okul binalari insa edilmeden önce (proje asamasinda) okul yöneticilerinden görüs alinmali; yönetimde koordinasyon saglanmali, ayni is defalarca yapilmamali.
Müfettisler ve Sube Müdürlerinin Sorunlari: Il Müdür yardimcilari ve Ilçe Sube müdürleri normu ögrenci sayisina göre belirlenmeli; müfettislerin personeli is basinda yetistirme ve rehberlige dayali denetim yapilmasi ile ilgili düzenlemeye gidilmeli, meslek liselerine göreve giden müfettislerin alanin uzmani olmasina özen gösterilmeli.”