Genel Yetkili Sendika

Egitimde Geri Kalmanin Nedenleri

Sube Baskanimiz Yunus Özdemir, ilin 2012 üniversite sinavindaki düsüsünü bir basin açiklamasiyla degerlendirdi.

Egitimde basarinin tek kriterinin üniversite sinavi olmadigini ifade eden Özdemir, “Egitimde kazanimlar, ahlak ve karakter egitimi, meslek edindirme, degerler egitimi, mezunlarin durumu, sinif geçme durumlari, performans, ölçme degerlendirme, ögretmen ve idareci niteliklerinin gelistirilmesi, personel motivasyonu, müfredat, ögrencilerdeki kisilik gelisimi gibi onlarca noktadan yola çikarak egitimdeki basari degerlendirilmelidir” dedi.

Karaman’in bu yil üniversite sinavlarinda özellikle Türkçe-Sosyal alaninda ciddi bir basarisizlik yasadigini belirten Özdemir, sözlerini söyle sürdürdü: “Neler yapilmaliydi yahut neler kötü yapildi? Biz sorumlu sendikacilik anlayisimizin geregi olarak Karaman’da gerçek bir basarinin nasil saglanabilecegi ile ilgili komisyon çalismalarimiz neticesindeki çözüm önerilerimizi kamuoyuyla ve ilgililerle paylasiyoruz. Amacimiz ilimizde nitelikli ve kaliteli bir egitime katki saglamaktir. Valilik ve Milli Egitim Müdürlügü kaynak ayirarak her ay okullarda 9, 10, 11 ve 12. siniflar düzeyinde sene basinda planlanmis belli bir takvim dahilinde deneme sinavlari yapmali ve yapilan bu sinavlari kendi okul türlerinde ölçme degerlendirme ve analizlerini yapmalidir. Yapilan bu analiz ve degerlendirmeler sonucunda okul, sinif, ögretmen ve ögrenci basarilari degerlendirilip, eksik kalinan konu ve alanlarin tespit edilmesi, sinav dönütlerinin ciddi bir sekilde takip edilmesi, eksikliklerin telafi edilmesi, basarili olanlarin ödüllendirilmesi gerekmektedir.”

Ögretmen ve yöneticilerin motivasyonlarinin artirilmasi gerektigini kaydeden Özdemir, “Basarili illere baktigimiz zaman bagis, harcirah gibi sorusturmalarinin olmadigi görülmüstür. Oysa Karaman’da birçok okulumuz gereksiz sorusturmalara tabi tutulmus, savunmalar alinmasina ragmen neticeye baglanmamis, personel ikilemde birakilmis, bu uygulamalarla bir nevi mobbing uygulanmis, bakanligin bazi yanlis uygulamalarina ek olarak yönetici ve ögretmenlerin moral, motivasyon ve enerjileri düsürülmüstür” seklinde konustu.

Ögrencilerin kitap okuma aliskanligi kazanmalarinin önemli oldugunu vurgulayan Yunus Özdemir, “Ama bundan da önemli olan nitelikli eserleri okumalari. Özellikle edebiyat ögretmenlerimiz edebi niteligi olan daha nitelikli eserleri ögrencilerine okutmak için çaba harcamali. Sinavlarda özellikle Türkçe paragraf sorularindaki metinler sanat ve edebiyat metinlerinden seçilmektedir. Ögrenci bu metinlere yabanci olunca bu paragraflari ve sorulari anlayamiyor, yorum gücü gelismiyor. Sanat ve edebiyat metinleri ögrencilere gerektiginde sinifta okunmali, onlara güzel metinlerden örnekler sunulmali. Ögrenciler niteliksiz eserlerden olabildigince uzak tutulmalidir. Basari; uzun soluklu, koordineli, egitimin bütün unsurlari paydas haline getirilerek, egitimi olumlu ya da olumsuz etkileyen bütün faktörler (göç olgusu, bölünmüs yahut parçalanmis aileler, dershanelerin durumu vs.) göz önünde bulundurularak yapilan ciddi çalismalar sonucunda elde edilebilir. Bu basarilar da kisa süreli olmaz” seklinde sözlerini tamamladi.