Genel Yetkili Sendika

Sorunlar En Kisa Sürede Çözülmelidir

TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Mehmet Yüksel Subemizi ziyaret ederek, Sube Baskanimiz Ahmet Sert ve Sube Yönetim Kurulu üyelerimizle bir görüsme yapti. Toplantida, egitim sisteminde yapilan degisikliklerin uygulamaya baslanmasiyla birlikte gündeme gelen sorunlar ve muhtemel sorunlar hakkinda görüs alisverisinde bulunulurken, Sube Baskanimiz Ahmet Sert, sorunlara iliskin çözüm önerilerini Milletvekili Mehmet Yüksel’e sundu.

Yüksel’e takdim edilen raporda yer alan sorunlar ve çözüm önerileri sunlar:

-2012-2013 egitim-ögretim yili baslarken 4+4+4 egitim sistemine geçisle alakali sorunlar ve kafa karisikligindan dolayi bazi konularin tam olarak bilinememesi nedeniyle birçok sikinti devam etmektedir,

-Ilde 3 yildir olusan norm fazlasi ögretmen sayisi yeni sistemle biraz daha artmis, ögretmenleri göçebe hayatina geçme korkusu sarmistir,

-Yeni sistemin getirdigi yas algisinin toplumda henüz yerlesmemesiyle olusan sorunlar yumagi sistemin biran önce yerlesmesine engel olmaktadir,

-Fiziki altyapinin tamamlanmadan yeni sisteme geçis yapilmasindan kaynaklanan sorunlar devam etmektedir.

 

Yerelde Yapilabilecekler:

-Normlar biran önce güncellenmeli,

-Güncellenen normlara biran önce il içindeki norm fazlasi ögretmenler puan üstünlügüne göre atanmali,

-Sinava dayali idarecilik duyurulari yapilarak, bos idareciliklere asil olarak atamalari yapilmali,

-Idarecilik atamalarindan dolayi bosalacak normlara il içindeki norm fazlasi ögretmenler tekrar atanmali,

-Fiziki sartlari uygun olan idareciler siniflari bölerek yeni normlari açmali, açmayanlar arastirilmali,

-Norm fazlasi ögretmenler için alinan ‘Valilik Onayi, norm kadro ve fiziki sartlar dikkate alinarak ögretmenler incitilmeden kullanilmali,

-Ilimizde SBS sonucu yerlesemeyen ögrencilerin imam hatip liselerine yogun bir teveccühü ortaya çikmistir. Bu nedenle bazi imam hatip ortaokullarinin lise kisminin açilmasi acil ihtiyaçlari karsilayacaktir,

-Imam hatip ortaokullarinin her sinifina nakil yapilmasinin önü açilmalidir,

-Fiziki sartlarin egitim-ögretime uygun hale getirilmesi konusunda bürokrasi azaltilarak maksimum fayda elde etmeye yönelik acil yatirimlar yapilmali,

-Okul kayit bölgeleri dengeli dagitilmali,

-Üretilen projelerin ölçülebilir, denetlenebilir, pratik hayatta karsiligi olan uygulanabilir nitelikte olmasina özen gösterilmeli,

-Ilimizde norm fazlasi olan ögretmenlerin istege bagli olarak AR-GE, formatörlük, anasinifi ve yan alanlariyla ilgili açik bulunan branslarda görevlendirme yapilarak magduriyetleri giderilmeli,

-Yeni açilan okullarin normlari belirlenerek, atamalar bu kurumlara da yapilmali,

 

Bakanligin Yapabilecekleri:

-Alan degisikligi mezuniyet alanlarina ve yan alanlara göre açilmali,

-Formatör, AR-GE vb. görevlendirmeler açilarak, bunlar genellikle sinif ögretmenleri bransindan seçilmeli,

-Velisi, 66-72 ay arasi çocugunu okula göndermek istemiyorsa, veliden rapor isteniyor. Rapor istenmemeli, bunun yerine karar veliye birakilmalidir. Velinin okula verecegi bir dilekçe yeterli olmalidir,

-SBS sonucu ile çocugu bir ortaögretim kurumuna yerlesen ögretmenlerin çocuklarinin okudugu ile atamalari yapilmalidir, 

-Idareci olan sinif ögretmenlerinden brans degistirecek olanlarin idarecilikleri üzerinde kalacak sekilde bir düzenleme yapilmalidir,

-Özür grubu atamalari il içinde tekrar yapilmalidir,

-2+2 ile lisans tamamlayan sinif ögretmenlerine brans degisikligi imkani sunulmalidir,

-Il disi ve özür grubundan tayini çiktigi için ilisigini kesen ama esleri özür grubunda tayin basvurusunda bulunamayan veya tayini çikmayanlarin aile bütünlügünün korunmasi için istekleri dâhilinde tayin iptalleri yapilmalidir.