Sube Baskanimiz Mehmet Emin Sofuoglu, bütün donatimlari, atölye ve laboratuarlari Organize Sanayi Bölgesi’nde karsilanmasi sartiyla Organize Sanayi Bölgesi (OSB) tarafindan yapilan ve Milli Egitim’e 49 yilligina devredilerek 2010-2011 egitim-ögretim yilinda faaliyete geçen ve su an 650 ögrencisiyle Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri, Makine Teknolojileri ve Elektrik-Elektronik Teknolojileri alaninda egitim veren Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’nin tekrar OSB’ye devredilmek istenmesine tepki gösterdi.
Sofuoglu, “49 yilligina Milli Egitim Bakanligi’na devredilen okulun özellestirilmesine Manisa Valiligi niçin sicak bakmaktadir? Valimizi, konuyu enine boyuna inceleyip, egitimin paydaslarinin da görüslerini alarak oldubittiye getirmeden dogru sekilde sonuçlandirmaya davet ediyoruz” dedi.
“Okulun özellesmesi durumunda olusacak problemler nasil çözülecektir” diye soran Sofuoglu, sözlerini söyle sürdürdü: “Bu okulda görev yapan ögretmen ve idareciler norm fazlasi durumuna düstügünde, bazi branslarin il merkezinde normlari olmayisi sebebiyle bu ögretmenler nereye gönderilecektir? Ayrica evini, çocugunun okulunu vs. islerini çalistigi okuluna göre ayarlamis olan ögretmene, ‘Senin okulunu özellestirdik, tayin iste’ denilerek özel hayati alt üst mü edilecektir? Özellikle bu sene okula yeni atanan Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri alaninda Mekatronik Ögretmenligine atananlar, il bazinda bu alanda egitim-ögretim veren bir okul olmadigi için nasil görevlendirileceklerdir? Ayrica Elektrik, Elektronik, Fizik, Biyoloji, Tarih vb. branslarda il merkezinde norm açigi olmadigi için bu ögretmenler nereye gönderilecektir? Okulun özellesmesi durumunda OSB ve ögrenci velileriyle yapilacak olan sözlesme çerçevesinde çocugunu devlet okulu oldugu için gönderen ama özellestiginde okula vermek istemeyecek olan bilhassa su an 11. sinif ve 10. sinifta Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri alaninda okuyan ögrenciler il merkezi ve ilçeler dahil alanlarina uygun okul olmadigi için hangi okula gönderilecektir? OSB, 2 yildir egitim vermekte olan bu okula aldigi atölye ve laboratuarlarin ögrenci ve ögretmenlerin kullanimina izin vermemekte, çocuklar oyun mu oynayacak denmektedir. Bu atölye ve laboratuarlarin donanimi alinirken biz bunlari özellestikten sonra mi kullanacagiz diye almislardir. Buradaki ögrenciler iki yildir atölye ve laboratuarlari kullanmadiklari için yeterli egitim alamamis ve beceri kazanamamislardir. Bu durumun ilk defa bu sene yaz tatilinde isletmelere beceri egitimine giden ögrenciler tarafindan eksikligi yasanmistir”
OSB yönetimi ve baskaninin özellesme isi gerçeklesmedigi halde ulusal ve yerel basinda, ‘Biz okulu geri aldik, sunlari sunlari yapacagiz’ seklinde açiklamalar yaptigini, bütün bunlarin ögretmen, ögrenci ve velileri açisindan tedirginlik olusturdugunu ve egitim-ögretime zarar verdigini kaydeden Sofuoglu, “Okulun devredilmesiyle ilgili hazirlanan protokol kamuoyuyla paylasilmalidir. Atölye ve laboratuarlar ögrencilerin hizmetine açilmalidir. Türkiye’deki diger OSB’ler okul yapip yaptirdiklari okulu devlete verdikten sonra buradaki okulun geri verilmesini örnek göstererek yapilan okullari geri almak istediklerinde de oralarda buradaki türden sorunlar yasanacaktir. Devletin bir okulunun egitim-ögretim basladiktan sonra özel okula dönüsmesiyle ögrencilerin, bir gecede alistiklari ögretmenlerinden ayrilip tamamen yeni bir kadroyla egitim-ögretime devam etmeleri ögretmen ve ögrenciler açisindan ne derece saglikli olacaktir. Ögrenciler kendilerini bir anda evlerinden ayrilmis, ailesinden uzaklastirilmis üvey evlat gibi göreceklerdir. Kaliteli insan ve is gücü yetistirmenin yöntemi bu degildir. OSB, illa da nitelikli eleman yetistirmeyi düsünüyor ve bunu iyi niyetle hedefliyorsa, ki süphe duymak istemiyoruz, mevcut okulu geri almaya çalismaktansa, yeni bir okul yapmasi daha sik olacaktir” seklinde konustu.