Eğitim-Bir-Sen Ankara 1 No’lu Şube Başkanı Mustafa Kır, başkan yardımcıları Fahmettin Aydın ve Cemil Tekin, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü İşyeri Temsilcisi Ömer Urhan, Beşevler Kampüs Temsilcisi İlhan Kıymaz ile birlikte, Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz’ı ziyaret ederek, başarı dileklerini sundu.
Mustafa Kır, kendisinin de imam hatip lisesinde öğrencilik, öğretmenlik ve müdürlük yaptığını, hangi şartlarda olursa olsun bu okullara hizmet etmenin bir şeref olduğunu söyledi.
Kır, imam hatip okullarının açılışından günümüze kadar çok badireler atladığını, hep tartışmaların ve kapatma tehditlerinin gölgesinde kaldığını, orta kısımları kapatılarak köklerinin kurutulmaya çalışıldığını, katsayı adaletsizliği ile üniversiteye girişlerinin engellendiğini, ancak gelinen noktada 12 yıllık zorunlu ve kademeli eğitime geçişle birlikte imam hatip liselerinin hem okul sayısı hem de öğrenci sayısı bakımından büyük bir artış göstererek yine cazibe merkezine dönüştüğünü ifade etti.
Cazibe merkezi olmanın önemli olduğunu, ancak cazibe merkezi olarak kalabilmenin daha önemli olduğunu kaydeden Kır, nicelik olarak okul sayısı ve öğrenci artışıyla övünebileceklerini, ancak önemli olanın bu kurumların bina araç-gereç ve donanım açısından çağın gereklerine uygun hale getirilmesi ve nitelikli eğitim verilebilmesi olduğunu, ahlaki erozyon ve manevi tahribatın arttığı günümüzde nitelikli eğitim ile birlikte imam hatip ortaokul ve liselerinin sürekli cazibe merkezi kalabileceğini dile getirdi.
İmam hatip liselerinin, öğrencilerini hem mesleğe hem de yükseköğretime hazırlayan kurumlar olması açısından özel statülü okullar olduğunu, bu okulların eskiden olduğu gibi, doğrudan Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’ne bağlanmasının, müdürlerinin meslekçi olmasının ve mülakatla alınmasının eğitimde niteliğin artmasına katkı sağlayacağını ve Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nü, imam hatip liselerine yön verecek çalışmalar içinde görmekten mutluluk duyduklarını ifade etti.
Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz ise 12 yıllık zorunlu ve kademeli eğitime geçişle birlikte imam hatip ortaokulu sayısının bin 367’ye, imam hatip lisesi sayısının ise 850’ye çıktığını, buna paralel olarak öğrenci sayısında da büyük artış olduğunu, nitelikli öğrenci yetiştirmek için okul yöneticilerini, öğretmenleri ve öğrencileri ilgilendiren çok önemli projelerinin olduğunu, müfredatı baştan aşağı yenilediklerini, özellikle Kur’an ve Arapça derslerini daha kolay ve daha etkili öğretmek için hazırlıkların tamamlandığını, eskiden olduğu gibi, yine imam hatip okullarında sosyal içerikli münazaraların, yarışmaların daha iyi şartlarda yapılması için uğraş verdiklerini, hafız öğrenciler için proje okullarının olduğunu, çalışmalarının son sürat devam ettiğini bildirdi.
Yılmaz, okul müdürlerinin meslekçi olmalarının kendilerini de sevindireceğini, ancak mevcut şartlarda bunun mümkün olmadığını, bundan sonra hem dini hem de akademik açıdan daha ilgili, daha bilgili bir imam hatip neslini yetiştirme gayreti içinde olacaklarını, bunun için bütün şartların mevcut olduğunu, imam hatip liselerinde görülen eksikliklerin veya İHL şuurunun yeniden inşası yolunda önerilerin kendilerine iletilmesinden büyük mutluluk duyacaklarını kaydetti.