Eğitim-Bir-Sen Amasya Şube Başkanı Kerem Camcı, il genelinde bütün eğitim çalışanlarına yönelik yapılan sorunların tespiti anket sonuçlarını açıkladı.
Anketle ilgili soru hazırlama aşamasından sonuç raporu bölümüne kadar özveri ile çalışan anket komisyon üyeleri Emin Korkmaz’a ve Vedat Tor’a teşekkür eden Camcı, anketin il genelinde bütün eğitim çalışanlarına uygulandığını ve yüksek katılım sağlandığını ifade ederek, “Bu anketimizle amaçlanan, eğitim kurumlarının ve eğitim çalışanlarının sorunlarını tespit etmek ve bu sorunların çözümü için gerekli çalışmalar içerisinde olmaktır” dedi.
Kerem Camcı, anketin sonuç raporunu milli eğitim müdürlüğüne, Eğitim-Bir-Sen Genel Merkezi’ne ve Milli Eğitim Bakanlığı’na ulaştırarak çözümünün takipçisi olacaklarını söyledi.
Açık uçlu olarak yöneltilen sorulara verilen cevaplara göre, siyasilerin, bürokratların ve özellikle bakanlık yetkililerinin söylemleri öğretmenin itibarını zedelememeli, öğretmenlere değer verilmeli ve sahip çıkılmalıdır. Ek ders ücretleri vergi diliminden çıkarılmalı, vergi dilimleri yeniden düzenlenmelidir. Öğretmen nöbet hizmetleri güvenlik görevi içerdiği için nöbetler için ayrı ek ders ücreti ödenmelidir. Öğretmenlere ait ek gösterge 3600 olmalıdır. Üniversite sınavları kaldırılmalı, okul puan ortalamasına göre üniversiteye öğrenci seçimi yapılmalıdır. Öğretmen yetiştirilmesinde ve kontenjanların belirlenmesi aşamasında Milli Eğitim Bakanlığı ve üniversiteler arasında iş birliği sağlanmalı, atanamama mağduriyetleri önlenmelidir. Okul ve öğretmen lehine disiplin düzenlenmesi yapılmalı, disiplinle ilgili yaptırımlar caydırıcı olmalıdır. Sürekli mevzuat ve sistem değişikliği eğitimi olumsuz yönde etkilemektedir. Değişiklikler yapılmadan önce öğretmenlerin görüşleri ve önerileri dikkate alınmalıdır. Bakanlık merkez teşkilatında çalışan personele yol ve yemek ücreti uygulaması taşra teşkilatı personeline de uygulanmalıdır. Üniversitelerdeki öğretmenlik deneyim ve uygulama dersleri daha uzun sürece yayılmalıdır. Yersiz veya basit sebeplerle yapılan şikayetlerin önüne geçilmeli, alo 147 hattı amacı dışında kullanılmamalıdır. Sınıflardaki teknolojik ve eğitsel donanımlar yeterli hale getirilmelidir. Doğum izin süreleri çocuğun gelişimi dikkate alınarak düzenlenmeli, artırılmalıdır. Birleştirilmiş sınıf uygulaması mümkün olduğunca azaltılmalıdır. Mesleki eğitim özel sektör iş birliği içinde yeniden düzenlemelidir. Eş ve çocuk yardımı artırılmalı, eşi çalışmayanlar bu şekilde desteklenmelidir. Şehir içi toplu taşımada öğretmenlere indirim yapılmalıdır. Emekli maaşı ve ikramiyeler artırılmalıdır. Ders ve çalışma kitaplarının içerikleri zenginleştirilmeli, öğretmenler ek kaynak kitaplarına ihtiyaç hissetmemelidir. İl geneli deneme sınavları yapılmalı, sonuçlar analiz edilmeli, eksik kalınan konularda okulların çalışma yapması sağlanmalıdır. Hizmetiçi eğitim faaliyetleri düzenlenirken, katılımcıların görev yerleri (ilçeler, kasabalar, köyler) dikkate alınarak programlanmalıdır. Mevcut imam hatip ortaokuluna yeni bina yapılarak hacılar meydanı ve bahçeleriçi bölgelerini kapsayacak şekilde iki imam hatip ortaokulu yapılmalıdır.