Eğitim-Bir-Sen Mardin Şube Başkanı Eyyüp Değer, ilde halen 2 bine yakın öğretmen açığının bulunduğunu belirterek, “Bununla beraber yarıyıl tatilinde özür durumuna bağlı olarak da yaklaşık 400 öğretmen il dışına gidecektir. Toplamda 2 bin 400 civarında öğretmen açığı bulunan Mardin’de kaliteli ve sürekli bir eğitimden söz etmek mümkün değildir” dedi.
Konuyla ilgili bir açıklama yapan Değer, eğitimde yıllardır kanayan bir yara haline gelen öğretmen açığının devam ettiğini kaydederek, “Güneydoğu Anadolu Bölgesi maalesef öğretmenlerin staj görüp tecrübe kazandıktan sonra batıya doğru gittikleri bir basamak olarak düşünülmektedir. İlimizin durumuna baktığımızda Mardin’de halen 2 bine yakın öğretmen açığı bulunmaktadır. Bununla beraber yarıyıl tatilinde özür durumuna bağlı olarak da yaklaşık 400 öğretmen il dışına gidecektir. Toplamda 2 bin 400 civarında öğretmen açığı bulunan Mardin’de kaliteli ve sürekli bir eğitimden söz etmek mümkün değildir. Çeşitli branşlarda çalıştırılan ücretli öğretmenlerin büyük bir kısmı KPSS’ye hazırlık nedeniyle birinci yarıyıl sonu itibarıyla görevden ayrılmakta, bu nedenle özellikle kırsal kesimlerde ücretli öğretmen temininde bile büyük sıkıntılarla karşılaşılmaktadır. Şubat ayında 30 bin öğretmen atanacak, ancak Milli Eğitim Bakanlığı’nın yeni atanacak öğretmenleri 4 ay boyunca derse sokmayıp tecrübeli bir öğretmenin yanında staj gördürecek olması iyi bir uygulama olmakla birlikte aynı zamanda bölgedeki öğretmen açığını daha da derinleştirecektir” şeklinde konuştu.
Devam eden çatışma ortamından en çok etkilenen kesimin öğrenciler olduğunu ifade eden Değer, şunları söyledi: “Aylardır eğitimden mahrum kalan öğrenciler sömestr tatilinde telafi eğitimine alınmışlardır. Her ne kadar yeterli olmasa da olumlu bir çalışma olduğunu göz ardı edemeyiz. Ancak öğretmen açığının sürekli artması ve bölgedeki çatışma süreci eğitime ket vuracak, Mardin’in eğitimdeki başarısını daha da diplere götürecektir. Öğretmen açığının en fazla olduğu branşlardan biri sınıf öğretmenliğidir. Eğitimin temel taşı olan ilkokulda öğretmen açığının bu denli fazla olması, her branştan ücretli öğretmenin sınıf öğretmenliği yapması ve bir eğitim öğretim yılında en az 2-3 defa öğretmen değişimi çocuklarımızın temel eğitimini derinden sarsmaktadır. Türkiye’deki ilkokullarda şu an en az 16 bin sınıf öğretmeni açığı bulunmaktadır. Bakanlık yine bu sayıda ücretli öğretmen çalıştırmaktadır. Sadece doğuda ilkokullarda 13 binden fazla ücretli sınıf öğretmen çalışmaktadır. Bu ücretli öğretmenlerin yarısından fazlası sınıf öğretmeni branşında değildir. Bu sebeple, Şubat ayında ataması gerçekleştirilecek olan 30 bin öğretmen atamasında sınıf öğretmenlerine pozitif bir ayrımcılık yapılmalı, ilkokullarımızda sürekli öğretmen değişimi ve ücretli öğretmenlik uygulamasından vazgeçilmelidir.”
“Bölgemizdeki eğitim tablosu iç açıcı görünmüyor” diyen Değer, “Milli Eğitim Bakanlığı’nın bu konuya bir an önce el atması gerekmektedir. Ancak bulunan çözümler geçici olmamalı, eğitimdeki en önemli ilkelerden olan ‘süreklilik’ ilkesine uygun kalıcı çözümler üretmelidir. Bölgemizdeki bu sıkıntıların aşılması noktasında yıllardır sendikamızın gündeminde olan zorunlu hizmet bölgelerindeki öğretmenlere geri kalmışlık durumuna göre teşvik edici ücretler ödenmesi, bu bölgelerdeki eğitim sorununa kısmen de olsa çözüm getirecektir” diye konuştu.