Genel Yetkili Sendika

Bozok Üniversitesi Kurum İdari Kurulu toplantısı yapıldı

 

Yozgat Bozok Üniversitesi Kurum İdari Kurulu (KİK) toplantısı, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Kadir Özköse, Eğitim-Bir-Sen Yozgat Şube Başkan Yardımcısı Selçuk Doğandemir, Eğitim-Bir-Sen Bozok Üniversitesi Baştemsilcisi Hüsnü Yılmaz ve kurum adına kurul üyeleri Personel Daire Başkan Vekili Erdal Kurhan, Personel Şube Müdürü Harun Karaköse, Mühendislik Mimarlık Fakülte Sekreteri Osman Özer, Sağlık Hizmetleri MYO Sekreteri Ali Çağaloğlu, Raportör Hacı Hasan Ortaç’ın katılımıyla gerçekleştirildi.

KİK gündemine taşınan ve çalışma raporunda yer alması istenen konular şunlar:

-Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nin 5. maddesi gereğince memur ve bilgisayar işletmeni kadroları aynı idari hizmetler grubunda yer aldığından memur kadrosunda görev yapan personelden bilgisayar işletmeni sertifikasına sahip olanların sınavsız olarak bilgisayar işletmeni kadrosuna atanmaları sağlanmalı,

-Üniversitede görev yapan idari personel için en kısa zamanda Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı yapılmalı ve kadro sayısı yüksek tutulmalı,

-Üniversite bünyesinde bulunan ve 657 sayılı Kanun’un 68/B maddesi gereğince atanabilecek kadrolara, personel motivasyonunun artması, aidiyet duygusunun zedelenmemesi için kurum içerisinde bu kadrolara atanabilecek ehliyet ve liyakat sahibi kişiler öncelikle değerlendirilmeli,

-Başka bir kuruma naklen atanma talebinde bulunan personelin taleplerinin karşılanması noktasında, hem ihtiyaç duyulan personel sıkıntısının yaşanmaması hem de naklen gitmek isteyen personelin mağdur edilmemesi için üniversite tarafından naklen atamayla ilgili yönerge hazırlanmalı, yönergede naklen atamalarla ilgili bazı kriterler belirlenmeli (hizmet yılı puanı gibi),

-Doktorasını tamamlamış araştırma görevlisi kadrosunda görev yapan personelin yardımcı doçent kadro talepleri karşılanmalı,

-Kongre ve sempozyumlarda görev almak isteyen akademik personelin taleplerinin karşılanması için maddi ve idari kolaylık sağlanmalı,

-Kişisel gelişim ve kurumsal kimliğin pozitif noktada maksimize edilmesi amacıyla, kurum içi veya kurum dışı eğitimler planlanmalı, teşvik edilmeli ve bu eğitimlere pratikte faydalanılabilecek pozisyonlarda çalışanların katılımı sağlanmalı,

-Gerek ÖSYM gerekse Açık Öğretim sınavlarındaki görevlendirmelerde unvan ayrımı yapılmaksızın bütün personele eşit olarak görev verilmeli,

-Sendika İşyeri Temsilciliği için oda tahsis edilmeli, ayrıca fakülteler, yüksekokullar başta olmak üzere hedef kitlenin bulunduğu üniversiteye ait tüm binalarda duyuru panosu tahsis edilmeli,

-Personelin işyerine geliş gidişlerinde kullanılan servis araçlarının zaman zaman talebi karşılamadığı ve personelin ayakta yolculuk yaptığı gözlenmiştir. Yolcu güvenliği ve trafik kuralları gereğince bu sorun giderilmeli.