Eğitim-Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube, eğitim kurumları yöneticileriyle bir araya geldi. Antakya, Defne, Altınözü, Yayladağı ve Samandağ ilçelerinde görev yapan okul ve kurum yöneticilerinin katılımıyla yapılan toplantıda bir konuşma yapan Şube Başkanı İsmail Bayrakdar, toplu sözleşmeye dair geçekleri ve toplu sözleşmenin kazanımlarını kamu görevlilerine çok iyi anlatmaları gerektiğini ifade ederek, “Ülkemiz söz konusu olduğunda bencillik yapmadık, menfaatimizi düşünmedik. Millî iradenin hâkim ve kaim olması için hep sorumluluk aldık” dedi.
Kamu görevlilerinin kariyer ve liyakat sistemi zemininde hizmet yürütmesini göz ardı eden bütün yaklaşımları ve çabaları reddettiklerini vurgulayan Bayrakdar, kamu vicdanını yaralayan mülakatla öğretmen alımından vazgeçilmesini isteyerek, adalet, hakkaniyet, ehliyet ve liyakat ölçülerine göre objektif bir atama şeklinin benimsenmesi gerektiğini söyledi.
Eğitim çalışanlarını huzursuz eden, işlerine odaklanmalarını engelleyen uygulamalar yerine hizmeti üretenlerin tecrübeleriyle şekillenmiş, eğitim çalışanlarının temsilcisi konumundaki sendikaların önerileriyle desteklenmiş, sürdürülebilir, meşruiyet algısı yüksek, sorun çözme odaklı yaklaşımlarla hareket edilmesi gerektiğini belirten Bayrakdar, “Hukuki dayanağı olmayan performans değerlendirmesi, uygulanması mümkün olmayan rotasyon, gerekliliği tartışmalı yeterlik sınavı, stratejisi olmayan öğretmen strateji belgesi gibi uygulanamayacak konular gündemden çıkarılmalıdır” şeklinde konuştu.
Bayrakdar, eğitim yöneticiliğinde hakkaniyeti gözeten, liyakati esas alan, hak edenin görev alacağı, hakkını verenin görevde kalacağı, geçmiş tecrübelerin göz önünde tutulduğu, paydaşların önerilerinin dikkate alındığı bir sistemin geliştirilmesi gerektiğini vurguladı. Kaldırılan TEOG’un yerine getirilecek sistemin, sınavın şeklinden çok yerleştirmenin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik planlanması gerektiğini kaydeden Bayrakdar, “Eğitimin paydaşlarının görüşleri de alınarak adil bir sınav sistemi ile sorunsuz yerleştirme odaklı bir ortaöğretime geçiş sisteminin olgunlaştırılıp kamuoyuyla paylaşılması elzemdir” ifadelerini kullandı.
Kamu görevine yeni atamalarda güvenlik soruşturması sürecinin uzamasının bireysel ve toplumsal mağduriyetlere neden olduğunun altını çizen Bayrakdar, sözlerini şöyle tamamladı: “Büyük çoğunluğu kalkınmada öncelikli bölgelere atanan 20 bin öğretmenin yarısının hâlâ göreve başlamamış olması, süreci zaman israfına dönüştürmüş, eğitimi de olumsuz etkilemiştir. Güvenlik soruşturması süreci iyi planlanmalı, bireysel ve toplumsal sorunlar ile mağduriyetler oluşturmayacak şekilde ivedilikle sonuçlandırılmalıdır.”