Genel Yetkili Sendika

MEM’in Cevabi Gerçeklerden Uzak

Bir süre önce basinda “Basbakan Gitti, Müdürlük Bitti” seklinde habere konu olan ve Sendikamiz tarafindan kamuoyunu bilgilendirmek için yapilan açiklamaya Milli Egitim Müdürlügü (MEM) tarafindan verilen cevabin gerçeklerden uzak ve kamuoyunu yaniltici içerik arz etmesi sebebiyle ayni konuda asagidaki hususlari kamuoyuna açiklamayi görev biliyoruz.

 

Ilk Inceleme Raporunda Neden Degisiklik Yapilmistir ve Görev Baska Müfettislere Verilmistir?

Yapilan ilk inceleme raporu Sümer Mehmet Ali Ülker Ilkögretim Okulunun yalniz tasinmasi yönünde iken ikinci inceleme raporunda neden Dr. Bekir Siddik Müftüler Ilkögretim Okulu ile birlikte tasima raporu hazirlanmistir? Bir haftalik süre içinde Ikinci rapora neden ihtiyaç duyulmustur? Ikinci rapor istenen sonuca ulasmak için mi ilk raporu düzenleyen müfettislere verilmemistir? Bu Is ve islemlerdeki çeliskiler sonradan olusan niyetlerden dolayi yapilan güzergâh degisikliginden mi kaynaklanmaktadir.

Kapatma Oluru Alip, Müdürlük atamasini Okul Birlestirme Üzerinden Yapmakta ki Niyet Nedir?

Onay “okul kapatma” olarak alinmis, Müdür atamasinda neden “okul birlestirme” uygulanmistir? Asil açiklanmasi gereken budur. Hukuk bunun neresindedir? Umuyor ve bekliyoruz ki kurum yetkilileri bu konu da sendikamizi ve kamuoyunu dogru sekilde bilgilendirecektir. Il Milli Egitim Müdürlügü cevaben yaptigi basin açiklamasinda; konuyu okul birlestirme cihetiyle ele almis bununla ilgili belge göstermis fakat konuyu okul kapatma boyutunda ele almadigi gibi bununla ilgili düzenlenen ilk inceleme raporundan hiç bahsetmemistir. Bu da kamuoyunda islerine gelen belgeleri paylasip islerine gelmeyen belgeleri sakliyorlar mi acaba süphesi uyandirmistir. 

Sayin Valimiz Dogru Bilgilendirilmis midir?

Yapilan açiklamada sendikamizi “yalan, yanlis ve mesnetsiz bilgilerle kamuoyunu yaniltmakla suçlayan irade asil yukaridaki hususlarda Denizli Valisi Sayin Yavuz Erkmen’i ve Milli Egitim Bakanligini yaniltmadigini ortaya koymalidir.                   

Sayin Valimizden konuya iliskin ve özellikle onayda kapatma olur’u alindigi halde atama islemlerinin birlestirme üzerinden nasil yapilabildigine iliskin inceleme ve sorumlulari hakkinda gerekli islemleri yaptirmasini beklemekteyiz.

Yeni yapilan okula müdürlük atamasi madem Ek’2 hükümlerine göre yapilacaksa Sayin Basbakanimizin yapacagi açilisa okulu hazirlama görevi neden Ek’2’ye göre atanacak müstakbel müdüre degil de Feridun Sarikavak’a verildi? Isini basariyla yapmis olmasinin sonunda ödüllendirilmesi gerekirken sürgüne gönderilmesi ne kadar etiktir?

Kanun ve Yönetmelik Tarafsiz Uygulanmis midir?

Milli Egitim Yetkililerini mevzuati tekrar tekrar okumaya davet ediyoruz. Mevzuatta açik sekilde Kapatilan okulun müdürünün atamasi yapilirken  “istegi dikkate alinarak” hükmü niçin görmezden gelinmistir? Yönetim Kurulu üyemiz Feridun Sarikavak’in atamasi yapilirken istegi dikkate alinmis midir? Alinmissa belgesi var midir?

Sendikal Güvence Neden Yok Sayilmistir?

Sendika yöneticilerinin güvencesi olan 4688 sayili sendikalar kanuna göre “is yeri temsilcisi ve yönetim kurulu üyesinin yeri açikça bir neden belirtilmedikçe degistirilemez” denilmesine ragmen bu kanuna aykiri bir atama yapilirken bu kanun görmezden gelinerek bir suç mu islenmistir yoksa bilinmedigi için basiretsizlik mi gösterilmistir?

Yukaridaki sorular çerçevesinde aradigimiz hakkimizin “ayricalik istegi” olarak kamuoyuna takdim edilmesi tüm üyelerimizin hakli tepkilerine neden olmustur.  Egitim-Bir-Sen her zaman haklinin ve hakkin yanindadir.

Yapilan atamalara ve dagitilan görevlere bakildiginda, bu tercihlerin liyakate göre mi ayricaliga göre mi yapildigi zaten anlasilmaktadir. “Kimsenin ayricaligi yok” sözü de kurumus, gün isiginda solmus satirlarda kalmaktadir. Bu da egitim çalisanlarinin ve kamu vicdanin hep hatirindadir.