Bir
süre önce basinda “Basbakan Gitti, Müdürlük Bitti” seklinde habere konu olan ve
Sendikamiz tarafindan kamuoyunu bilgilendirmek için yapilan açiklamaya Milli
Egitim Müdürlügü (MEM) tarafindan verilen cevabin gerçeklerden uzak ve kamuoyunu
yaniltici içerik arz etmesi sebebiyle ayni konuda asagidaki hususlari kamuoyuna
açiklamayi görev biliyoruz.
Ilk
Inceleme Raporunda Neden Degisiklik Yapilmistir ve Görev Baska Müfettislere
Verilmistir?
Yapilan
ilk inceleme raporu Sümer Mehmet Ali Ülker Ilkögretim Okulunun yalniz tasinmasi
yönünde iken ikinci inceleme raporunda neden Dr. Bekir Siddik Müftüler
Ilkögretim Okulu ile birlikte tasima raporu hazirlanmistir? Bir haftalik süre
içinde Ikinci rapora neden ihtiyaç duyulmustur? Ikinci rapor istenen sonuca
ulasmak için mi ilk raporu düzenleyen müfettislere verilmemistir? Bu Is ve
islemlerdeki çeliskiler sonradan olusan niyetlerden dolayi yapilan güzergâh
degisikliginden mi kaynaklanmaktadir.
Kapatma
Oluru Alip, Müdürlük atamasini Okul Birlestirme Üzerinden Yapmakta ki Niyet
Nedir?
Onay
“okul kapatma” olarak alinmis, Müdür atamasinda neden “okul birlestirme”
uygulanmistir? Asil açiklanmasi gereken budur. Hukuk bunun neresindedir? Umuyor
ve bekliyoruz ki kurum yetkilileri bu konu da sendikamizi ve kamuoyunu dogru
sekilde bilgilendirecektir. Il Milli Egitim Müdürlügü cevaben yaptigi basin
açiklamasinda; konuyu okul birlestirme cihetiyle ele almis bununla ilgili belge
göstermis fakat konuyu okul kapatma boyutunda ele almadigi gibi bununla ilgili
düzenlenen ilk inceleme raporundan hiç bahsetmemistir. Bu da kamuoyunda islerine
gelen belgeleri paylasip islerine gelmeyen belgeleri sakliyorlar mi acaba
süphesi uyandirmistir.
Sayin
Valimiz Dogru Bilgilendirilmis midir?
Yapilan
açiklamada sendikamizi “yalan, yanlis ve mesnetsiz bilgilerle kamuoyunu
yaniltmakla suçlayan irade asil yukaridaki hususlarda Denizli Valisi Sayin Yavuz
Erkmen’i ve Milli Egitim Bakanligini yaniltmadigini ortaya koymalidir.
Sayin
Valimizden konuya iliskin ve özellikle onayda kapatma olur’u alindigi halde
atama islemlerinin birlestirme üzerinden nasil yapilabildigine iliskin inceleme
ve sorumlulari hakkinda gerekli islemleri yaptirmasini
beklemekteyiz.
Yeni
yapilan okula müdürlük atamasi madem Ek’2 hükümlerine göre yapilacaksa Sayin
Basbakanimizin yapacagi açilisa okulu hazirlama görevi neden Ek’2’ye göre
atanacak müstakbel müdüre degil de Feridun Sarikavak’a verildi? Isini basariyla
yapmis olmasinin sonunda ödüllendirilmesi gerekirken sürgüne gönderilmesi ne
kadar etiktir?
Kanun ve Yönetmelik Tarafsiz Uygulanmis midir?
Milli
Egitim Yetkililerini mevzuati tekrar tekrar okumaya davet ediyoruz. Mevzuatta
açik sekilde Kapatilan okulun müdürünün atamasi yapilirken “istegi dikkate alinarak” hükmü niçin
görmezden gelinmistir? Yönetim Kurulu üyemiz Feridun Sarikavak’in atamasi
yapilirken istegi dikkate alinmis midir? Alinmissa belgesi var
midir?
Sendikal
Güvence Neden Yok Sayilmistir?
Sendika
yöneticilerinin güvencesi olan 4688 sayili sendikalar kanuna göre “is yeri
temsilcisi ve yönetim kurulu üyesinin yeri açikça bir neden belirtilmedikçe
degistirilemez” denilmesine ragmen bu kanuna aykiri bir atama yapilirken bu
kanun görmezden gelinerek bir suç mu islenmistir yoksa bilinmedigi için
basiretsizlik mi gösterilmistir?
Yukaridaki
sorular çerçevesinde aradigimiz hakkimizin “ayricalik istegi” olarak kamuoyuna
takdim edilmesi tüm üyelerimizin hakli tepkilerine neden olmustur. Egitim-Bir-Sen her zaman haklinin ve
hakkin yanindadir.
Yapilan atamalara ve dagitilan görevlere bakildiginda, bu tercihlerin liyakate göre mi ayricaliga göre mi yapildigi zaten anlasilmaktadir. “Kimsenin ayricaligi yok” sözü de kurumus, gün isiginda solmus satirlarda kalmaktadir. Bu da egitim çalisanlarinin ve kamu vicdanin hep hatirindadir.