Genel Yetkili Sendika

Kurum Idari Kurulu Toplantisi Yapildi

Atatürk Üniversitesi’nin 2011 yili ikinci Kurum Idari Kurulu Toplantisi, Genel Sekreter Yardimcisi Hadi Gergit baskanliginda yapildi. Yetkili sendika sifatiyla ilk kez Kurum Idari Kurulu Toplantisi’na sendikamizi temsil etmek üzere Sube Baskanimiz Erkan Ciyavul ile Sube Egitim ve Sosyal Isleri Sekreterimiz Arastirma Görevlisi Dr. Ahmet Selim Dogan katildi.

 

Sube Baskanimiz Erkan Ciyavul, diyalog sendikaciliginin geregini yerine getirerek, aldiklari sorumlulugun görev bilinciyle hareket etmenin gururunu yasadiklarini ifade etti. Ciyavul, sorunlarin çözümünde idarenin gösterdigi olumlu yaklasimin memnuniyet verici oldugunu söyledi.

 

Subemizin yetkili olarak katildigi toplantida, üniversite yönetiminden beklentiler ve talepler söyle siralandi:

-Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardimcisi, Daire Baskani ve Fakülte Sekreterligi gibi idari kadrolara vekaleten yürütülmek üzere akademik personelden atama yapilmasi, bu kadrolara atanma hakki bulunan diger personelin ilgili kadronun özlük haklarindan yararlanamamasina sebep olmasi nedeniyle, uygulamanin tekrar gözden geçirilmesi,

-Mevcut lojman uygulama kararlarinda degisiklige gidilerek, çalisanlar arasinda daha adilane bir tahsis uygulama yoluna gidilmesi, kurumda çalisan uzman, okutman, mühendis gibi kadrolarda bulunan personeline de kamu konutlarindan yararlanabilme imkani verilmesi,

-Görev tahsisli personel disinda kalan süre tahsisli personelin kamu konutlarindan yararlanma imkanlarinin genisletilmesi,

-Süre tahsisli personele taninan yüzde 20 (bodrum katlari dahil) kararinda degisiklige gidilerek, oranin en az yüzde 25’e çikartilmasi ve ‘Bodrum Katlari Dahil’ uygulamasina son verilmesi,

-Basbakanligin 2010/26 sayili genelgesi kapsaminda yetkili sendika temsilcisinin lojman komisyonlarinda yer almasinin saglanmasi,

-TOKI ile isbirligine gidilerek yeni lojman yapilmasi yoluna gidilmesi,

-Sinavlarin en az iki yilda bir yapilacak sekilde rutin hale getirilmesi ve karar verilen sinav periyodunun duyurulmasi,

-Bos olan kadrolarin tamaminin sinava tabi tutulmasinin saglanmasi,

-Sinavlar ilan edilmeden önce kurum ile çalisanlar arasinda köprü görevi yapan sendika ile sinava açilacak kadrolar ve sinav takvimi hakkinda görüs alisverisi yapmak suretiyle seffaflik saglanmasinin temin edilmesi,

-Unvan Degisikligi sinavlari ile teknik kadro alacak personelin, fiilen kadronun gerektirdigi alanlarda çalisan personeller arasindan seçilebilmesi için tatbiki sinava da tabi tutulabilmesinin saglanmasi,

-Büyük yemekhanede olusan yemek kuyruklarinin önlenmesi için ek yemek standi açilmasi,

-Kart okuyuculu turnike uygulamasina geçilerek, yemek yenilen gün sayisi kadar ücret ödeme imkâninin saglanmasi,

-Fazla su alabilme imkani verilmesi,

-Yemek fiyatlarinin asagiya çekilmesi amaciyla yemek ihalesine il disindan da ilgili firmalarin davet edilmesi,

-KKEF Yoncalik Kampus yemekhanesi yariyil ve yaz tatili dönemlerinde personele hizmet vermemektedir. Yariyil ve yaz tatillerinde de personelin yemek imkânindan faydalandirilmasi,

-Bakimsiz servis araçlarinin tamiratlarinin yapilmasi,

-Personel servislerinde sikisikligin giderilmesi amaciyla servislerden yararlanma hakki bulunmayan kisilere ait kontrollerin rutin olarak yapilmasinin saglanmasi,

-Üniversite Arastirma hastanelerinde ögretim üyelerine verilmekte olan Çek up ve Randevulu Muayene hizmetinin kapsaminin genisletilerek, diger personelin de ayni hizmetten yararlandirilmasinin saglanmasi,

-ÖSYM, Açikögretim Fakültesi, ATAUZEM ve Anadolu Üniversitesi Açikögretim Fakültesi tarafindan kampüsümüzde yapilan sinav görevlendirmelerinin personelimiz arasinda adilane dagiliminin saglanmasi,

-2547 sayili Kanun’un 50/d maddesi uyarinca görev yapan arastirma görevlilerinin doktora çalismalari bitiminde kadroya atanmalari konusunda öncelik saglanmasi,

-Kampüs içerisinde bulunan lojmanlarda son günlerde hirsizlik olaylari artis göstermektedir. Güvenlik önlemlerinin artirilmasi amaciyla lojmanlarda güvenlik görevlisi ve MOBESE kamera sayisinin artirilmasi,

-Fazla mesai ücretlerinin adilane dagitilmasinin saglanmasi,

-Yardimci doçentlerin 1. derece kadrolarinin verilmesi,

-Kampüs içerisinde kres açilmasi,

-Kurum Idari Kurul kararlarinin yayinlanmasi,

-Çalisanlarin bilgilendirilmesi amaciyla Kurum Idari Kurulu kararlarinin internet yolu ile duyurulmasi.

Subemizin öncelikli olarak çözüm bekledigi 14 maddeden olusan talepleri, idare ile karsilikli olarak tekrar degerlendirilip imza altina alinacak.